Normala saker

Nu börjar vi ha allt under kontroll. Igår beställde vi gravstenen och den kommer att bli riktigt fin. I maj får vi den, sen blir det sommar och jag får plantera blommor. Idag ringde barnläkaren från Barnkliniken och nu har vi en tid bokad till 13.2 för att gå igenom obduktionen och också träffa hjärtläkaren som skötte Alma. Det ska bli riktigt skönt att kunna gå igenom allt ännu en gång nu när huvudet kanske är lite klarare. Före det ska jag till Kvinnokliniken på min eftergranskning 6.2. Ett jäkla spring dit men jag är ändå glad att jag får gå just dit.

Så när allt börjar vara ordnat så kan vi börja göra andra saker. Idag har jag varit till jobbet på besök, var med ut och äta och satt sen där och störde deras jobbas en god stund. Jag saknar nog jobbet lite. Vi kan snart börja måla i Addes rum också, så det kanske blir nästa veckas projekt. Jag undrar ännu hur jag ska få dagarna att gå här hemma sen när Ben är tillbaka på jobb. Jag behöver program, de dagar jag inte gör något är tyngre. Samtidigt skulle det ju vara skönt att bara kunna vara någon dag. Men vi får väl se sen hur det börjar löpa. Adde har varit så mycket lugnare och bättre i dagis nu när han bara är där tre dagar i veckan. Det här var väl ett bra avbrott för honom. Hemma går det också lite bättre även om han nog har sina utbrott ibland ännu. Just nu är han riktigt mysig när han sitter här och tittar på Mumin. Och så har han börjat krama om en och säga jag tycker om dig. Då kan man ju bara inte vara arg på honom.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

