Deja vu

Ibland undrar jag om jag är helt kokko i huvudet. Jag får ofta konstiga deja vu känslor. Den senaste var när jag höll på och plockade ihop grejer som vi lånat av farmor inför begravningen. Plötsligt känns det exakt som om jag har gjort det här tidigare. Jag tror att jag har drömt att jag gjort det, och sen när jag gör det så minns jag precis och får den här känslan. Kan jag verkligen ha sanndrömmar? Nu kan jag ju inte säga att jag drömt just om begravningen, det kan ha varit vilken ”fest” som helst som jag lånat lite kärl till och städade undan. Det här händer ganska ofta och den där deja vu känslan är underlig. Är det någon annan som har upplevt liknande eller är jag verkligen kokko?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Deja vu”

  1. Samma här! Kan syssla med något och få samma känsla. Som om det inte är första gången och som,om vi tillika haft samma diskussion.. Scary!

    1. Ja exakt så! Tur att någon annan också känner lika 😀 Riktigt skrämmande faktiskt när det känns som om man varit i exakt samma situation tidigare.

Kommentera

