En känsla av tomhet

Idag är en sämre dag, den första på en längre tid faktiskt. Det är så mycket tankar som snurrar i huvudet. På fredagen var det en månad sen allting. Det borde också ha varit min sista atbetsdag och mammaledigheten skulle börja imorgon. Tiden på sjukhuset känns så avlägsen och allt är som ett suddigt moln. Jag minns knappt. Det värsta är att jag minns knappt Alma, eller det känns så. Jag fick så otroligt lite tid med henne, jag har en så dålig bild av henne. Jag kommer mest bara ihåg foton och det känns tungt. Jag ångrar att vi inte såg henne en gång till där på sjukhuset när jag hade blivit i bättre skick. Jag vet inte egentligen varför vi inte gjorde det, jag tror det kändes för jobbigt just då. Min famn känns så tom just idag. Varför skulle hon vara så sjuk att hon inte kunde stanna hos oss. Det är en stor bit av mig som fattas när hon inte är här. Den som jag burit i 30 veckor är plötsligt borta, jag har henne varken på insidan eller utsidan.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

