En dag på vägen

Hej och hälsningar från en lastbil! Jag har sovit dåligt inatt så jag sket i allt som jag borde göra hemma och kom med och åka lite lastbil med Ben istället. Jag fick inte sömn på något vis igår, var plötsligt klarvaken när jag låg där i sängen. Imorse kom Adde över till vår säng som vanligt när han vaknade och så skallade han mig. Trevlig väckning liksom. Han kan verkligen inte ligga och mysa utan ska bara härja som en tok där i sängen.
Den här veckan har gått riktigt bra. På måndag och tisdag var ju Adde hemma och vi var mycket ute i snön och lekte. Jag orkade t.o.m. laga ordentlig mat, baka kex och klippa Addes hår. Igår när jag hade fört honom till dagis så lade jag mig tillbaka i sängen och sov lite till. Såå skönt. Sen var vi iväg och fick hjälp med Almas bouppteckning. Det känns ju onekligen onödigt att göra den när hon varken hann äga något eller ha några skulder, men för alla som fötts levande måste en bouppteckning göras. Allt möjligt har vi ju fått lära oss som vi hade hoppats slippa ännu en tid. Imorgon är det sen dags för min eftergranskning på Kvinnokliniken. Min snälla pappa har lovat att komma med så jag inte behöver åka ensam. Jag har ingen aning vart jag ska, vet ju inte ens var vi var när vi var där. Helt allvarligt så har jag ingen aning var de här sjukhusen är, var vi var i Kvinnis och än mindre var vi var i Barnkliniken dit vi ska nästa vecka. Men jag är inte ensam och folk kan väl visa oss till rätt avdelning. Får se hur det känns att vara där tillbaka. Hoppas att jag har återhämtat mig så bra som det känns och att jag får lov att leva normalt och röra på mig.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

