Bio med barn

Jag såg igår att det går en Shaun the Sheep film på bio nu och jag är riktigt sugen på att gå och se den med Adde. Men den är ganska lång, 1h 25min och jag tvivlar på att han orkar sitta så länge. Fast vad vet jag, det är ju en annorlunda situation där i bion och nog sitter han ganska länge här hemma också och ser på tv. När har ni gått första gången på bio och hur har det gått?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

17 reaktioner till “Bio med barn”

  1. Åtminstone på Åland har filmen 7års åldersgräns och då tillåts 4åringar att gå på filmen med sina föräldrar.. Vet inte om det är samma överallt, men kanske värt att kolla upp innan du lovar för mycket åt den lille killen 🙂

  2. Jag var på Iobio med Amanda, och det tar nog en stund förrän jag far pånytt. De blev myror i byxorna efter typ 45minuter så sprang hon omkring och klättrade under stolar.. Men skulle nog kunna testa en riktig barn-bio 🙂

  3. Jag har varit 2 ggr med Linus och far när som helst igen! Har faktiskt ett bio besök inplanerat på sportlovet. Han som annars är ganska vild och livlig var huuuur snäll som helst båda gångerna! 🙂

  4. Late Lammas
    Jag var med min när han var några år. Kanske 3-4. Det var lejonkungen. Han va så inne i filmen att han röt till som ett lejon riktigt högt där ett varv. Sen ble de vessa-hätä 😊
    Vi ses.

Kommentera

