Sportlov

Den här veckan är det ju sportlov och för oss betyder det att dagis är stängt. Så jag och Adde har en hel vecka med dagarna på tumis. Jag fruktade för den här veckan, han har trotsat och jag har varit trött, alltså strider vi bara. Men jag har försökt boka in lite program alla dagar så kanske vi överlever. På måndagen blev det lekdejt på förmiddagen och igår på eftermiddagen. Idag var jag sen riktigt modig och for iväg till ett loppis ensam med världens största yrboll. Jag pratade på vägen att han skulle vara snäll och varken springa eller skrika så kunde han få någon liten grej om han hittade något han tyckte om där. Och hör och häpna, han betedde sig exemplariskt och fick välja en liten helikopter och en brandbil till tågbanan. Utöver det hittade vi ett pussel och några t-skjortor åt Adde. Så jag måste säga att sportlovet hittills har varit riktigt bra. Synd bara att han ännu är så snorig så vi får hoppa över simhallsbesöket som jag hade planerat. Imorgon ska vi vara redan 9 i Ekenäs för att skriva under Almas bouppteckning och jag fattar inte hur vi(jag) ska orka upp och komma iväg så tidigt. Sen har vi också slut på vårt inplanerade program så vi får se vad vi ska hitta på för att ännu orka två dagar. Någon som vill träffas?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 reaktioner till “Sportlov”

  1. Ja sku gärna bjuda in er på lekdejt o fånga vattkoppor. Men nu ha Liam fått en grymmer flunssa o jag har en kaktus i halsen 😕 Vi har suttit inne sen söndagen. Suck alltså!

  2. Var ni på Trollet? Tyckte det var du men blev osäker o fegade ur, haha. Dessutom är jag jätteflunssig så kanske lika bra att inte hälsa så nära, så jag inte lyckas smitta er med flunssa 😉

Kommentera

