Dagisdagar igen

Imorgon är den dagen äntligen här, dagen då Adde ska till dagis igen! Gud så hemskt det låter att jag är så glad för det. Visst är det roligt att ha honom hemma, han är ju ändå det bästa jag har. Men min energinivå är inte den bästa och med det här bedrövliga vädret som har varit till så har det varit ganska långa dagar här hemma. Han pratar själv så glatt om att fara till dagis imorgon också så han blir säkert glad att få leka av sig. Jag själv blir lite stressad faktiskt. Jag har såå mycket som jag skulle vilja och borde göra nu när jag har tid och ro att göra det. Men så skulle jag inte orka. Jag skulle bara vilja ligga i sängen och läsa hela dagen eller något liknande. Jag försöker verkligen ge mig själv lov till det. Vi har inget som är så brådskande här och jag har ju ändå två månader tid här hemma ännu. 

Den här veckan är annars också bra för mig. Igår var vi till simhallen, idag har jag fått sitta på kaffe i lugn och ro med en vän som jag inte träffat på flera år, imorgon får jag träffa en annan härlig vän och snarvla, torsdagen inga storslagna planer men kanske hänger jag med Ben på jobbet, fredag ska jag få världens finaste tatuering, lördag kalas hos kusinerna och söndagen utflykt till Huimala. Det kan inte bli mycket bättre. 

En sak kommer jag faktiskt att sakna imorgon när Adde ska iväg. Det är våra mysmorgnar som vi har när det är bara han och jag hemma. Det betyder att han kommer i vår säng när han vaknar och får min gamla iPhone som han kollar på youtube med och jag kan slumra vidare med honom tätt intill mig. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Dagisdagar igen”

Kommentera

