Mitt i veckan

Jag har inte så mycket slugt att komma med här. Dagarna rullar på. Veckan har varit riktigt bra hittills. Vi har ju haft det ganska tufft med vårt lilla trotsmonster på sista tiden men nu känns det som om det lite skulle vända. Han är riktigt bra när vi är ensamma men sen när hela familjen är samlad så har han igen lite svårare. Han har varit ganska mammig och gullig nu också. När han ber om något är det snälla mamma och allt som man gör för honom tackar han för, tack mamma. Hur härlig som helst. På måndagen var det ju äntligen riktigt fint väder så vi var ute så mycket som möjligt. Vi dammade av sandlådan och plockade ut rutschbanan och andra sommargrejer. Riktigt roligt att kunna vara mera ute nu. Igår var vi också ute ett par timmar på förmiddagen och fick sällskap av W med sin mamma. Men fy så kallt det var, blåste och var ruskigt. 

På måndagen såg jag årets första citronfjäril också och tänkte på en text jag sett. Butterflies are the heaven sent kisses of an angel. Jag kommer alltid att tänka på Alma när jag ser fjärilar nu. Jag önskar så att jag skulle drömma om henne eller på något annat vis få något ”tecken” från henne. Nu när det börjar bli vår så väntar jag också helt sjukt mycket på att få stenen till hennes grav. Det är så tomt och underligt där nu och vi kan inte plantera och fixa före stenen är där heller. Inte för att man annars heller kan riktigt ännu men något fint kunde man ju laga annars ren. Det kommer att bli så fint sen och jag vill verkligen ta bra hand om hennes plats. 

Idag är Adde i dagis och jag har börjat lacka panelen som ska komma i taket i hans rum. Jag har ungefär 1/4 klara och jag hatar det redan. Man borde ha så stort utrymme för att få det bekvämt och alla gjorda på en gång. Men till nästa vecka ska de vara klara då Ben har semester så ska vi få taket in, och kanske golvet med vem vet. 





Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

