Perfekt hjärta

Idag var det då dags för Addes besök till kardiologen. Som jag har sagt så har vi ju nog med ganska stor säkerhet vetat att hans hjärta är friskt, men man vågar inte liksom lita på det och faktiskt tro att allt är bra. Jag var ganska nervös idag och märkte att väntan tills vi skulle vara där kl.14 var lång. Vi skulle göra ett ekg först och sen träffa läkaren 14.30 men så kom inte den som hade tid före oss så vi hoppade över ekg och gick direkt till kardiologen. Hon lyssnade först efter biljud och sen gjorde hon ultraljud på hjärtat. Adde var så otroligt duktig, låg där helt stilla och såg glad ut. Och allt såg bra ut! Han har ett helt perfekt och friskt hjärta! Vilken lättnad att få det bevisat. Det ger mig också hopp inför framtiden. Nu vet vi ju verkligen att det kan gå bra och alla våra barn behöver inte ha hjärtfel. Det rev upp ganska mycket dåliga minnen när hon ultrade och vi såg hjärtat på skärmen. Så många gånger fick vi göra det med Alma under de där två dygnen på sjukhuset och aldrig fick vi goda nyheter. Men nu var det bara goda nyheter! Så kanske det känns lite lättare vid framtida ultraljud också, men jag tvivlar nog på det. Förut såg jag fram emot ultran när jag var gravid men nästa gång kommer jag antagligen att drömma mardrömmar och inte kunna sova på flera dagar. Vi firade ändå det här och att Adde var så duktig med att han fick ett efterlängtat munspel (fast det var fel färg, det skulle ju vara grönt som Moas) och så åt vi pizza och glass. Vilken bra tisdag det blev till sist!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Perfekt hjärta”

  1. Vad skönt att höra att allt såg fint ut 💓 haha aj munspelet borde vara grönt 😂 haha. Men namm glass .. nu blev jag sugen. Ses imo 😘

Kommentera

