Påsk och rutiner

Den här påsken har varit så bra och precis vad som behövdes just nu. Vi har varit runt väldigt mycket, hälsat på en massa släktingar och lite vänner. Vi har ändå alltid börjat med en slö förmiddag här hemma framför tvn. Både igår och idag klädde Adde på sig kläder först efter dagsvilan. Då har man myst ordentligt! Vi fick också igen bevisat att hans rutiner inte ska rubbas, särskilt inte läggdags. Igår hann klockan bli 21.30 innan han var i säng och så vaknade han 5 imorse! Inte så där värst mysigt kan jag säga då han annars sover 20-6/7. Han tog igen det med en 2,5h tupplur sen idag. Men hos oss funkar det definitivt inte att vara länge borta på kvällarna och ha Adde uppe. Men det tycker jag egentligen bara är skönt. Barn ska vara i säng i tid och få sova tillräckligt. Påskägg har det ju kommit helt tillräckligt i år igen. Vi har inte köpt ett enda själv och ändå har vi vuxna också fått äta några. Skåpet är ännu fullt och jag vet inte hur vi ska få Adde att glömma dem. Han har bara pratat om sina ”äggar” hela påsken och ätit allt för mycket choko redan. Nu är det nog godis tidigast på födelsedagen nästa gång. Imorgon är det vardag då igen och jag har lovat Adde att vi ska åka till simhallen. Nu ska vi verkligen försöka ta ut allt av mina sista fyra veckor som ledig. Jag ska njuta de dagar jag har Adde hemma och sen ska jag njuta ännu lite till de dagar jag är ensam. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Påsk och rutiner”

  1. Håller med om rutiner! Vår 2-åring sover också sämre om läggdags blivit sent och som vuxen behöver man en liten stund för sig själv innan man lägger sig. Dessutom vet man ju ganska exakt hur dagen fungerar om man har rutiner, lätt att planera annat program osv. Njut av ledigheten nu! Och tanka in solljuset och energin den ger! /Linda

    1. Jo alltså för oss är det helt bortkastat att ha honom uppe längre en kväll. Vi missar vår lugna stund på kvällen och så vaknar han tidigare och hela följande dag blir råddig. Som du säger så är det annars också skönt med rutiner. Tack! Jag hoppas det kommer att bli vår nu 🙂

Kommentera

