Framåt

Jag tänkte skriva av mig lite. Dagarna går snabbt nu tycker jag. Adde har varit i dagis nu måndag-onsdag så idag ska jag försöka ladda energi ordentligt för att orka hitta på en massa saker imorgon med honom. Jag är så otroligt trött hela tiden, så där att jag skulle kunna somna. Jag borde kanske kolla mitt hb, det var ju väldigt lågt efter att Alma föddes. Bortser man från tröttheten så mår jag faktiskt bra. Jag har tyckt att jag har gjort det länge redan men nu kan jag se att det nog har varit först nu i april som jag börjat må bra på riktigt. Sen igen så känner jag i kroppen att 23:e är på kommande igen. Det är nog otroligt hur den dagen är den som är tung varje månad. En vecka före ungefär börjar det byggas upp en sån enorm saknad och längtan, mycket mer än jag vanligtvis känner och sen runt den 23:e så rinner det över och jag har min tunga dag den månaden. En dag i månaden är ändå ingenting tycker jag och den dagen klarar jag nog alltid. Vi har besökt graven med Adde nu både måndag och tisdag efter dagis, han har själv begärt och det känns så fint. Igår när vi kom dit så var bilen från stenhuggeriet där och jag blev riktigt ivrig redan fast jag vet att det är först om en månad vi skulle få stenen. Och jo de plockade bara med sig gamla stenar som skulle fixas upp. Nog måste jag väl orka vänta ännu en månad. Igår fick vi också ett brev hem från Folksam där de påminde oss om att meddela vårt nyfödda barns personuppgifter till försäkringen. Det var nog riktigt som om de skulle ha stuckit en kniv i hjärtat och vridit om. Grejen är den att vi besökte försäkringskontoret efter att Alma dött för att höra vad hennes försäkring stod för så vi har meddelat dem vad som hänt och blev lovade att det inte skulle komma hem såna här brev som annars kommer. Tydligen fungerar det inte så bra. Men annars rullar det på bra. Snart får jag börja jobba igen och det känns riktigt roligt. Hoppas bara att jag fått ordning på tröttheten tills dess för måste jag stiga upp tidigt fem morgnar i veckan så kommer jag antagligen att somna på jobbet så som det är nu. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

One thought on “Framåt”

  1. Hej, har läst din blogg i nonstop denna morgon och beklagar för de som hände lilla alma! Hoppas dagarna kan bli bättre och att ni kan blicka framåt! Vet själv hur de känns att sörja nån älskad. Hoppas vi kan hålla kontakt, min mejl är santtu-xd@hotmail.com. Och måste tillägga, adde är ju bara för söt, vilken underbar liten pojke ni har! Hoppas ni har de bra och att ni får en riktigt bra helg! //Sandra från pedersöre, 18 år.

Kommentera

