Flunssa tuli taloon

Så kom flunssan och tog mig till sist. Jag känner att jag blir straffad för att jag så sent som i veckan skröt med att vi faktiskt har varit rätt så friska den här vintern. Jag tycker att många andra har varit flunssiga hela tiden eller haft magsjukor. Adde har inte varit sjuk alls i år ännu (för jag har väl inte glömt? Han har iaf inte behövt vara hemma från dagis). Jag hoppas att det här inte blir så långvarigt och att han skulle klara sig undan. Men risken att han också blir sjuk är nog stor när vi mest bara är hemma på tumis och han ska pussas och kramas. Vädret idag ser ut att bli härligt så vi ska nog gå ut trots mitt tunga huvud. Jag hade tänkt kratta lite och reda upp men får se, kanske jag bara söker fram en trädgårdsstol istället. Imorgon ska vi till ishallen och se på Mumin. Det var en succe ifjol och jag tror att det kommer att vara ännu mera omtyckt i år. Sen måste vi rösta också såklart. Kanske det blir en bra helg. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Flunssa tuli taloon”

Kommentera

