4 månader

Jag måste börja med att säga att jag hade ju tänkt mig lite annorlunda månadsinlägg än det här. Jag funderar massor på hur Alma skulle ha varit om hon fanns här med oss nu. Tänk fyra månader, hon skulle börja bli stor redan. Nu har vi istället haft fyra långa månader utan henne. Det här är den första månadsdagen som känns helt ok för mig, jag har inte haft någon breakdown och känner inte heller att det är på väg. Jag saknar henne så otroligt mycket. Men att tända ett ljus för henne och göra lite fint på graven lättar den där saknaden lite. Det känns som om jag äntligen har kommit till ett ställe där jag klarar av att leva med sorgen och saknaden. Alltid kommer det att kännas så förbannat fel och orättvist. Men man kan inte älta runt i orättvisan förevigt, det finns inget vi kan göra för att förändra det som hände. Vi måste kunna leva ordentligt. Jag vet att Alma också skulle vilja att vi mår bra och får livet att gå vidare och är lyckliga. Så vi försöker och jag tycker att det börjar gå rätt så bra. Fast jag måste säga att den här senaste veckan med enbart sjukstuga här hemma har varit väldigt påfrestande på alla vis. Jag märker ju nog att jag lättare blir trött och har ganska svårt att ta motgångar av alla slag. Men vad kan man nu förvänta sig då. Adde är världens sötaste också och har Alma med i sina lekar ibland. Han leker med sina bilar och pratar på och plötsligt ska de åka till Alma. Så pratar han om hennes stjärna hela tiden, ser han en stjärna på tv så är det självklart Almas. Igår var vi till graven och fixade lite fint och han är så viktig att få hjälpa till. Jag blev så glad också för vi var inte de enda som hade gjort fint hos henne. Det betyder så otroligt mycket för mig att någon annan också tänker på henne. Det är så här som vårt liv är nu framöver, helst skulle jag ju se att det inte var så men nu får vi bara acceptera det. Grattis världens finaste Alma på din fyra månadersdag! Vi saknar dig alla så mycket. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “4 månader”

  1. Vad fint att läsa att du kommit en liten bit längre i ditt sorgearbete. Och vad fin Adde är som tar med Alma i sina lekar 😊 De är nogrätt härligade små grabbarna, mellan trotset och tjatet, hahaha!!
    Kram, D

    1. Jodå det känns hela tiden lite bättre. Vi kan ju inte göra någo åt att det här jävla eländet hände utan får lov att lära oss leva med det bara.
      Haha ja nog har de ju sina stunder, även om de kommer allt för sällan xD

Kommentera

