Like a slap in the face

Så börjar min sista lediga vecka. Adde är äntligen i sånt skick igen att han är på dagis och jag såg fram emot den här sista veckan hemma. Jag har så mycket att fixa undan och så ska jag också njuta det sista. Men så blev det allt annat än jag tänkt igen en gång. Tydligen ska vi inte få planera och vara lyckliga, då kommer livet plötsligt på igen att det går för bra och kommer och ger en örfil till. Idag är jag ledsen, bitter och allra mest arg. Skrika och slå någon arg. Jag undrar hur mycket skit en människa ska måsta ta på en kort tid. Det är svårt att låta bli att undra vad man har gjort för fel och varför man blir straffad. Men vet ni vad. Jag är glad att jag ska börja jobba om en vecka. Jag är glad för att jag ska få normala rutiner igen och jag är glad för att få komma tillbaka till mina kolleger. Att få skoja och skämta och jävlas med varandra kan jag verkligen behöva just nu. Så snälla ni, jag hoppas ni har laddat upp ordentligt inför nästa vecka!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 reaktioner till “Like a slap in the face”

  1. Äsch då, inget mera tråk nu va?! Hoppas hoppas hoppas du kan få vara glad och njuta sista dagarna av veckan nu! Men roligt att du känner att det blir skoj med jobb och vardag igen!

    1. Ja tyvärr så skiner inte solen helt på den här rishögen ännu! Men vi är envisa och ger inte upp. Jobb ska faktiskt bli skoj! Skönt att komma ut igen och få annat att tänka på. Kanske allt bara ordnar sig av bara farten sen, eller hur?!

      1. Ja, plötsligt vänder det nog för er också! Jag förstår ju inte riktigt när det vände för oss men redan nu känns allt det jobbiga väldigt avlägset. Men en sak är jag tacksam för, och det är att ”bara” vanlig vardag numera kan kännas så himla fint. Jag hoppas jag bär med mig iaf det vääääldigt länge ännu!

      2. Ja visst blir man mer tacksam för små och vanliga saker efter all skit som händer, och det är ju bra åtminstone 😊 Nog kommer vi också att se tillbaka på den här tiden snart och kanske t.om. tänka att inte var det ju så farligt.

  2. Kram! 🙂 Ni är stronga! Å tyvärr brukar det ju vara så att det öses mer skit över dem som redan fått ta emot tillräckligt! 😦 Men snart vänder det, det håller jag tummarna för! 🙂

    1. Jaa, konstigt nog så är det ofta så. Det är såna här tider då det känns som om man bara får skit i nacken hela tiden och andra glider genom livet på ett bananskal. Men nångång ska det väl vända! Kram 🙂

Kommentera

