Tillbaka på jobbet

Idag har jag jobbat min första dag. Som väntat var jag rikigt trött imorse när klockan ringde. Jag släpade upp mig och så blev jag på soffan istället och höll på att somna där. Vi har en ny stor och skön divansoffa så det lockar att ligga där. Tur så vaknade Adde sen så jag fick arslet upp därifrån. Adde var riktigt ledsen när jag lämnade honom på dagis och hängde fast i mig och grät. Han som aldrig annars gör det, det var jobbigt. Resten av dagen har sen bara löpt på. Visst känns det bra att vara tillbaka när världens bästa kollegor köper blommor, bjuder på lunch och sen ännu bakelse. Jag kände mig verkligen välkommen. Själva jobbet gick också helt bra, bättre än jag hade tänkt fakiskt. Jag kom ihåg nästan alla lösenord och hur allt skulle göras och kunde koncentrera mig helt bra. Lite underligt kändes det nog ändå. Senast jag jobbade levde ännu Alma. Jag kände mig stor och obekväm och hon bökade på som en galning i min mage. Två dagar senare hade allt ändrat och fyra dagar senare föddes hon. Nu skulle jag göra allt för att få känna mig stor och obekväm med henne igen. Jag har tänkt mera på henne idag på jobbet än under mina dagar hemma. Men jag tror att det blir bra bara det går några dagar. Det är ju dessutom bara två månader till min semester, hehe. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

