Morsdag

Jag ligger på soffan helt utslagen. Morsdag idag och det har varit stressigt. Det är jätte roligt att ha många släktingar kvar i livet men såna här dagar är det lite svårt när man borde besöka så många. Just nu väntar jag bara på att få bli farmor själv och få ha en lugn morsdag hemma, haha. Men helt bra har det nog varit för vi har gått från ett dukat bord till följande idag. Nu ska jag ännu dricka ett glas vin och sen sova. Den här helgen har verkligen varit fylld med alla känslor som finns tror jag. Det har stundvis varit tungt och också stundvis riktigt bra och lyckligt. Det är en berg-och-dalbana bland mina känslor och i mitt huvud. Minsta lilla grej sätter igång något. Ibland skulle jag bara vilja ha en on/off knapp på hjärnan. Imorse saknade jag Alma väldigt mycket när jag låg i sängen och lyssnade på mina två gossar som fixade morgonmål åt mig i köket. Nog saknar jag ju alltid henne lite mera på såna här dagar. Och ännu mer kommer det att kännas om något år då jag borde få de där ursöta korten från dagis också av henne. Ja det suger ibland. Men en helt bra första morsdag som tvåbarnsmamma har det nog varit. Imorgon jobb igen, hoppas veckan går lika snabbt som förra. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

