Några trötta tankar en regnig tisdag

Idag är jag trött. Jag stannade uppe allt för länge igår och googlade. Ja ni hör ju hur idiotiskt det låter. Vädret idag hjälper inte direkt till att få en att piggna till heller. Jag hoppas att Adde är på samma humör och vi kan mysa i soffan ikväll. Mat borde vi också handla, men jag varken orkar eller hinner. Det är det värsta med att jobba igen, allt som måste göras på kvällarna när man inte är hemma på dagen och kan göra det. Kortare arbetsdagar skulle nog vara helt ok.

Jag har så mycket tankar och känslor som snurrar hela tiden. Ibland är det riktigt fula tankar faktiskt och jag kan skrämmas själv av hur jag känner. Jag är så innerligt glad att jag har både gamla, nya och nygamla vänner som jag kan berätta precis alla mina tankar för och de förstår verkligen mig. För alla gör ju inte det. Nästan dagligen är det någon som säger eller gör något helt idiotiskt mot mig. Jag menar, man måste ju kunna vara som normalt med mig och inte akta varje ord, men det är ju nog inte förbjudet att tänka efter lite. Särskilt inte hur man lägger fram sina saker. Jag försöker hela tiden tänka på hur andra tänker, och försöker förstå varför folk säger som de gör och hur de egentligen menar. Men jag tycker faktiskt inte att jag ska behöva sätta energi på att förstå mig på folks dumma kommentarer. Istället ska väl andra kunna tänka efter eller bara hålla käft. Åtminstone ska man inte fråga mig om jag har några ”tillökningsnyheter”. Helt allvarligt, vad fan tänker man med då?! Ett utmärkt sätt att påminna mig om onda saker. Det finns ju inget jag hellre skulle vilja men nu är det ju inte jag som bestämmer det, tyvärr.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Några trötta tankar en regnig tisdag”

    1. Nåjoo joo! Jag försöker att inte bry mig och skaka av mig det mesta, men ibland blir det bara för mycket. Man undrar om en del tänker överhuvudtaget…

Kommentera

