Positivitet

Tjoflöjt, veckans andra fredag idag. Heeelt okej. Jag tänkte att jag skulle försöka skriva ett lite gladare och positivare inlägg till omväxling. Jag blir ibland lite deprimerad av min egen blogg. Den känns väldigt negativ. Men som jag har sagt tidigare så hjälper det mig att få skriva av mig när jag känner mig ledsen eller arg. Så det blir ganska mycket sånt, fast jag gärna hade skrivit om glada saker också. För visst är mitt liv minst lika mycket roligt och positivt också. Men hur jag än försöker så blir det ju inte som förr. Jag läste nånstans att när man har förlorat ett barn så har man ett liv före och ett liv efter. Och precis så är det. Samma känns det med mig själv. Jag var en person före det här, och en annan nu efteråt. Mycket är lika med mig men verkligen inte allt. Just för det kan jag bli så jäkla arg och bitter ibland. För att vårt liv skulle bli så här och vi skulle måsta gå igenom det här. Jag försöker tänka att det är någon mening med det här också och kanske jag ser den senare i livet, men det är nog svårt att hitta en mening med att ett litet barn ska dö.

Men jag har mycket bra saker i mitt liv också. Och jag har lärt mig att uppskatta allt det goda mycket mera. Man vet aldrig när det ändrar och det tas ifrån en. Jag har världens bästa familj och härliga vänner och det är verkligen det bästa. Igår var vi hos bästa Johanna med familj och grillade och barnen lekte. Skönt att umgås och få vara som man är. Idag har jag lunchat med en vän, också härligt att se lite andra nunor under arbetsdagarna. Imorgon har vi planer med andra goda vänner. Och bara såna vänner som förstår oss. Jag har gallrat en del bland mina bekantskaper, jag vill inte ha såna runt omkring mig som stjäl min energi längre. Hellre få men desto bättre vänner. Så joo hörni, livet kan nog vara helt bra också efter det värsta. Trevlig helg, hoppas på sol och fint.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Positivitet”

Kommentera

