Hur många barn har du?

igår var första gången som jag ljög om mina barn. Eller mer lät bli att berätta. Jag visste att det kommer att komma såna situationer då jag inte orkar berätta eller då det helt enkelt inte känns passande. Igår var jag till tandläkaren med Adde och när hon kollade igenom alla uppgifter så frågade hon om Adrian har syskon. Och jag svarade nej. Samtidigt som jag sa det så kändes det så fel. Fast jag visste ju att jag bara skulle göra situationen besvärad om jag sa sanningen, och Alma kommer ju ändå aldrig att gå där. Det kommer säkert att komma många såna här situationer ännu, och det kommer säkert alltid att kännas lika fel att säga att vi bara har ett barn. Alma fanns ju, hon är min dotter, också officiellt på papper. Men inte Bens dotter officiellt. Det är också något som känns så fel för mig. Han har bara ett barn i sina uppgifter, vi hann aldrig erkänna faderskapet. Så Alma kunde inte heller få hans efternamn så där på riktigt. Så jäkla dumt. Men nu ska det ju ändra så att man kan erkänna faderskapet på rådgivningen redan före barnet är fött. Äntligen nånting slugt. Men så läste jag någonstans att om barnet dör, t.ex. i magen eller under förlossningen så gäller det inte längre. Vad fan är det för idioti?! Är pappan inte pappa längre bara för att barnet dör? Hoppas det inte är uppgifter som stämmer. Det var dagens tankar. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

