Vår lilla fyrfota sjukling

Jag säger bara en sak; alltid är det något. När det ena eländet är över och man känner att man lite kan slappna av så kommer nästa. Tydligen livets härliga gång. På söndagen började Hugo plötsligt halta, helt så där från ingenstans. Jag trodde först att han hade trampat på något, men inga märken i tassen. Det blev inte bättre heller så på tisdagen hade vi tid till veterinären. Hon skickade oss genast vidare till en ortoped i Vichtis. Great tänkte jag, det var ju just det här jag var rädd för. Som tur så fick vi tiden dit redan samma kväll, så igår efter jobbet bar det iväg. Knäskålen var lös och på fel plats. Vi fick välja, skulle han opereras genast eller ville vi fundera hemma några dagar. Vadå fundera? Det måste ju göras så lika bra att göra det genast. Snabbt gick det, 1,5 timme senare ringde de att han var klar. Klockan var mycket innan vi var hemma igår och först 23-tiden började han kvickna till ordentligt. Så värst mycket sömn blev det inte inatt, måste ju checka till honom hela tiden. Stackaren är helt ynklig, benet är inpackat i världens bandage nu 3-5 dagar vilket betyder att det är helt rakt, så han har ganska svårt att gå. Och den ena värkmedicinen han fick är super stark så han är ganska däckad när han får den. Nu kämpar vi med att få i honom vatten och få igång kroppen igen. Det blir en lång återhämtning för honom, och många besök till Vichtis ännu. Men jag hoppas att han börjar må bättre snart och blir lite piggare och gladare. Det tar ont i hjärtat att se honom så här fast jag vet att vi ju gjorde det som vi måste. Och det är så svårt när han inte själv kan säga hur det känns. Tack och lov att jag kan ha honom med på jobbet, annars hade jag nog fått stanna hemma nu några dagar åtminstone. Livet med barn och djur, det blir aldrig som man tänkt sig.

  
  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

