8 månader och snart höst?

Igår var det Almas månadsdag igen. 8 långa månader har gått och för första gången känner jag att jag inte har så mycket att säga om det. Dagen bara gick, som vilken annan som helst. Mycket beror det nog också på att vi har haft så mycket att oroa oss för hela tiden. Man har liksom inte ens hunnit sörja och vara ledsen. Och månne jag nu inte känner dåligt samvete för det också. Det eviga dåliga samvetet. Det är jobbigt, alltid finns det något att känna sig skit för fast man innerst inne vet att man inte borde. Jag tror att de här månadsdagarna fram till hennes födelsedag kommer att gå helt bra. Födelsedagen är sen en annan sak, det kommer att vara en tung dag. Jag har redan bestämt att jag ska vara ledig då, jag vill vara hemma i lugn och ro då. 

Så där för övrigt så märker jag att jag längtar efter höst och svalare väder. Jag är inget stort fan att så här varmt väder, särskilt inte när man ska jobba och hålla på. Och vi har riktigt varmt inne här hemma nu också. Om man ändå kunde spara lite till vintern. Jag längtar efter att få klä sig i jeans och sköna tröjor, att tända en massa ljus, nu blir det ännu mörkt så sent att jag nästan sover ren och före det är det ju inte så mysigt med ljus. Ja och så slipper man ju alla strandbilder på fb och ig och behöver inte känna sig dålig för att vi sitter inne, hehe. Det ska faktiskt bli riktigt skönt med höst. Det är ju ändå snart september och allt. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “8 månader och snart höst?”

  1. Att tiden läker sår är väl en klyscha, men kanske man på något jävla vänster ”vänjer sig”. Borde jag känna mig träffad av det där med strandbilder? 😀

    1. Nej men det är nog precis så. Man vänjer sig, det blir en del av en. Och det blir ju lättare, då i början är det en sån rivande sorg och saknad, nu är det mera en skön känsla av saknad.
      Lite träffad, men du har nog haft en liten del av alla strandbilder 😄

  2. En del av mej önskar att värmen skulle hålla i sig för evigt, är en riktig värme-älskare! Ju varmare destu bättre 🙂 Men en annan del av mej väntar ändå på hösten och mysfaktorn, tröjor yllisar ljus osv. Idag på jobbet då vi planerade resten av året i det stora hela så fick jag tom lite lite julfeelis 😀 Nästan så att jag började vänta på den också 🙂

    1. Jag brukar också tycka om värmen men nu har jag fått tillräckligt på något vis 😄 Tycker det ska bli skönt med höstmys. Ja gud man borde ju börja köpa julklappar 😄

Kommentera

