Roliga gubben

Adde är så jäkla rolig just nu. Han drar såna juttun varje dag att vi får skratta dubbelvikta åt honom. Och så snappar han upp en massa tokiga uttryck från program han ser på. Man borde verkligen komma ihåg att skriva upp allt som han säger. En dag i somras ville han inte ge sig tid att gå på wc fast vi märkte att han behövde och sa åt honom flera gånger. När Ben sen till sist tog med honom med våld så att han inte skulle kisa ner sig så hann han just och just på pottan, då utbrister ungen ”Kors i plåten, det var nära ögat”. Alltså på riktigt! En morgon när vi var på väg till dagis så satt han i baksätet och skrek åt mig också att ”Pressa motorn mamma!”. Alla uppmärksamma märker ju nu att han har sett på Bilar (of course) och nu också Flygplan men bara 2:an duger. På veckoslutet borde vi ha filmat honom också. Vi var på väg till bekanta och stannade vid butiken på vägen. Jag väntade med Adde i bilen och han somnade där. När Ben kommer ut så har han köpt glass och undrar vad han ska göra när Adde sover. Så säger jag att lägg den under näsan på honom så kanske han vaknar. Och visst gjorde han ju det! Med ett ryck vaknade han och rev till sig glassen och bet i den direkt. Det såg så sjukt roligt ut, från sömn till att äta på en sekund. Ja men det är härligt, tre år är verkligen en fin ålder. Antagligen borde jag inte säga något men han trotsar inte så förskräckligt nu mera heller. Det som är mest besvärligt just nu är det om han faktiskt gör det och att jag då inte kan ta i honom och bära honom. Jag vågar t.ex. inte åka till butiken ensam med honom, då får jag lämna honom där på golvet om han får ett utbrott. Men snart kanske jag vågar då han faktiskt beter sig helt bra nu. Härliga härliga unge! Vad jag väntar på att han ska få ett syskon som han kan leka med äntligen.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Roliga gubben”

Kommentera

