Lyckad helg med bl.a. Ikea

Vi har haft ett riktigt skönt veckoslut. På lördagen gjorde vi inte så mycket extra, fixade lite hemma och var sen en sväng till mina föräldrar. På söndagen bestämde vi sen plötsligt att vi ska åka till Ikea. Länge har vi talat om det men aldrig haft tid. Så iväg till Ingå igen och dumpa Adde och så vidare till Ikea. Jag åker inte dit med honom med mig om jag verkligen inte måste, särskilt inte på en söndag. Så vi fick gå i lung och ro, eller så lugnt det nu är med alla andra människor där. Vi köpte bara en lampa och lite småkrafs men blev åtminstone mycket klokare på klädskåpsinredningen som vi åkte dit för att se på. Om vi kanske skulle få Addes rum klart någon gång. Det skulle ju vara klart före mars redan, men så hände det ju annat och nu har det nu bara blivit igen och hänga. Endast klädskåpen som vi ska bygga kvar och att lägga in laminat och lister. Småsaker, men livet kommer alltid emellan. Men före syskonet är här måste rummet vara klart. Ikea var nog ingen bra idé för min kropp. Foglossning, sammandragningar och mensvärk fick jag efter en timme där. Härligt. Nu undrar jag ju nog hur dum jag var som bokade en Stockholms kryssning i november åt oss. Får se om jag alls kan röra mig sen längre. Så började jag också stressa över att jag borde vara kring vecka 30 då, och skulle verkligen inte vilja vara borta hemifrån i samma vecka som Alma föddes. Nå månne det inte blir bra ändå. Idag måste jag väl sen ta itu med allt som blev ogjort igår när vi åkte bort, nämligen att dammsuga och ta upp morötterna, för imorgon är det föräldramöte i dagis så då hinner jag inte med mycket på kvällen. Sen ska jag ha chips idag, har haft sån grym himo hela veckoslutet men endera inte kommit ihåg eller sen inte orkat åka till butiken. Chips och glass är ungefär det enda som jag verkligen vill ha just nu, ingen mat smakar ännu utan det är nu bara att pina i sig något för att inte hungra ihjäl. Ja det blir lite svamligt det här. Jag märker att jag redan är ganska nervös inför nästa veckas ultraljud, och värre kommer det att bli. Det tar liksom upp det mesta av min hjärnkapacitet just nu. Men efter det kanske vi kan slappna av lite och leva normalt ens en stund.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

