Tisdagslistan

1. Var är din mobiltelefon?
Bredvid mig på bordet. Oftast är den fast i mig var jag än är, borde lära mig att släppa den lite.

2. Var är din andra hälft?
Han är på jobb, eller på väg efter Adde just nu.

3. Ditt hår?
Det borde göras något åt, börjar trassla så in i norden så borde verkligen klippa det lite. Jag tror att jag aldrig har haft så här långt hår tidigare!

4. Ditt humör?
Helt bra faktiskt. Lite trött, men inte mer än vanligt, ett litet konstant pirr i magen.

5. Din dagsplan?
Jag ska snart åka hem och försöka äta lite och sen till dagis på föräldramöte. Efter det ligger jag antagligen bara i soffan som vanligt.

6. Det bästa du vet?
Att få vakna av mig själv på morgonen och känna mig utvilad, mina härliga barn, att få känna den minsta av dem böka runt och veta att allt är bra, glass, att ha pengar kvar på kontot efter alla räkningar, ja det finns mycket.

7. Din dröm i natt?
Drömde om ultraljud, surprise surprise. Det var något helt mystiskt förstås, minns mest bara att det såg ut som ett obuktionsbord med en säckstol på där man skulle ligga.

8. Ditt livsmål?
Alltså, jag vet inte! Få ha två friska barn hos oss och få se dem växa upp och bli trygga i sig själva. Jobba med något jag gillar och trivs med, vad det sen är spelar ingen roll. Resa mycket på äldre dagar och förhoppningsvis få barnbarn. Och gifta mig! Nu snart, tack!

9. Rummet du är i?
Sitter vid min dator på jobbet fortfarande.

10. Din hobby?
Har nog inte mycket till hobbyn. Att se på tv? Hah.

11. Din skräck?
Just nu att förlora ett barn till eller någon nära mig. Är väldigt rädd för olyckor och sjukdomar. Vill ha alla mina kära här med mig många år ännu!

12. Var vill du vara om sex år?
Herregud då är Adde i skolan redan! Och Trean i dagis. Jag jobbar, hoppas huset är klart (hoppas kan man alltid). Mest av allt vill jag vara minst lika lycklig som nu. Ja och gift 😉

13. Var var du igår kväll?
Jag var hemma, dammsugade, eldade, stekte biffar och sen såg vi faktiskt en film.

14. Vad är du inte?
Bra på att småprata med folk. Är riktigt blyg när jag träffar någon irl.

15. En sak du önskar dig?
Nya byxor, just nu en cokis, glass, en ring.

16. Var växte du upp?
I Ingå.

17. Det senaste du gjorde?
Försökte få dagens jobb klart, check!

18. Dina kläder?
Mörkblå jeans och en svart tröja.

19. Din tv?
I den ser vi mest bara på Netflix, och den används nog lite för mycket hos oss.

21. Din dator?
Minns inte när jag senast skulle ha haft på min dator. Den är gammal, långsam och blir alltid överhettad. Använder bara iPad.

22. Din bästa ägodel?
Hmm, min telefon kanske.

23. Saknar någon?
Alma, alla dagar!<3 Och Malin, måste vi bo så långt ifrån varann?

24. Din bil?
En Toyota Avensis, har just bytt bort min svarta till världens snyggaste mörkvinröda.

25. Något du inte har på dig?
Just nu ganska mycket, ryms inte i något. Men ogillar capribyxor, och är obekväm i klänning fast jag gärna hade använt det lite mera. Högklackade skor kommer aldrig heller på mig. Nä är nog mera en pojkflicka.

26. Favoritaffär?
För vadå? Hmm.. H&M, Lindex, Kappahl.

27. Din sommar?
Var ganska tung, jag sov mycket. Ser fram emot nästa sommar istället.

28. Älskar någon?
Ja, min sambo över allt annat! Och mina barn. Och våra familjer.

29. Favoritfärg?
Alla nyanser av rosa/pink.

30. När skrattade du senast?
Idag på jobbet, vi har alltid roligt här.

31. När grät du senast?
Jag minns faktiskt inte när jag skulle ha gråtit riktigt ordentligt senast, men jag kan nästan svära på att det var för att jag saknade Alma. En liten tår kommer det nog alltid ibland, senast idag. Nu är jag dessutom så full av hormoner så gråter ännu lättare, och saknar henne bara mer och mer för varje dag som lilla Trean växer. Väldigt blandade känslor.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Tisdagslistan”

Kommentera

