Klagovisan

Nu tänker jag klaga, och det ordentligt, så vill du inte veta om min piss dag så kan du sluta läsa genast. 

Hugos ben. När vi tog bort bandaget på helgen så såg det inte riktigt ut som vi hoppats, men när måndagen kom så hade det börjat läka riktigt fint så jag ringde aldrig nånstans. Det blev en ordentlig skorpa där på och idag har han lyckats få löst den på något vis och gissa vad. Jo den där förbannade metallbiten syns där igen! Så imorgon ska vi åka till Vichtis för fjärde gången redan och lappa ihop såret. Jag är så sjukt trött på det här just nu. Jag har bara lust att lägga mig ner på golvet och skrika, sparka och gråta, så där som en trotsig 3-åring kan göra. Att för det första ens åka dit IGEN gör mig så slut, jag får fan ta sjukledigt med sjuk hund snart. Gaaaah.

När jag kom hem med Adde så tänkte jag att det skulle lugna mina nerver att ta upp morötterna. Nå tjaa det gick väl så där plus att jag fick mensvärk på köpet. Så hemskt lyckat igen. Kroppsligt arbete = inget för mig de följande 20 veckorna. Jag är riktigt bitter och på skit humör idag. Jag kunde skriva hur mycket som helst om hur piss allting är idag. Men jag tror att jag ska äta och sen gå och sova istället för att orka med morgondagen och hoppas det blir en bättre dag. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Klagovisan”

  1. Oj nej, vad tråkigt 😦 om dom nu klåpar på sådär så borde ni ju redan få någon ersättning för Hugo!? Men förstår nog att det redan är jobbigt att bara åka av och an sådär många gånger :/

    1. Jaa redan åkandet ända dit blir man galen av, och så ska han sövas och de ska sy igen, suck. Senast så behövde vi ju faktiskt inte betala för att det var deras klåp, får se hur det går imorgon. Sen väntar vi på ett utlåtande från dem till försäkringen också så att vi ska få något därifrån, men det går också trögt. Suck.

Kommentera

