Så mycket bättre dag

Jag visste ju det, idag är jag på betydligt bättre humör. Jag började med ett besök till rådgivningen imorse och där var allt bra. Tillochmed blodtryck och hb var bra vilket jag faktiskt inte trodde. Hon påminde mig också om psykologen där som jag verkligen inte har glömt men jag har haft så sjukt mycket spring hit och dit hela tiden att jag inte har gett mig tid. Men efter nästa veckas ultra ska jag boka en tid till henne. Hoppas det känns bra att prata med henne, det kan behövas för mitt röriga huvud och alla knäppa tankar jag har. 

Sen hann jag jobba hela 3 timmar innan jag skulle iväg med Hugo till veterinären igen. De lappade ihop med ett stygn till och nu hoppas jag verkligen att det håller och läker. Man kan inte kapa metallen mera för då blir den så kort att de inte får ut den därifrån längre, och planen är ju att plocka ut den senare. Han vi idag var till sa att det alltid är svårt med så här små patienter, det finns inte tillräckligt med vävnad ens för att få det ihop ordentligt. Men vi håller tummarna nu, verkligen!

Annat jag har hunnit med är att köpa ett par nya byxor, mintgröna! Jag kände att jag behövde pigga upp mig själv och känna mig lite snygg i den här svällande kroppen jag har nu igen. Och hittar man ännu till begagnat så är det toppen. Sen har jag inte gjort mycket mer än bykt en maskin kläder. Där med fanns två pyttesmå bodyn och byxor också. Jag minns hur jag ojade över hur små de där kläderna är när jag väntade Alma, och sen var de ju ändå allt för stora åt henne. Nu vågar jag inte ens tänka ännu att vi ska få hem någon som använder de där kläderna, men jag vill verkligen våga. Det var redan ett stort steg att ens köpa dem. Egentligen behöver vi ju ingenting, allt finns kvar från Adde, men något eget vill man ju ändå ha åt syskonet också. 

Det allra bästa är att imorgon är det fredag. Och vi har lite chipsrester kvar som jag ska äta ikväll. Före det skulle jag gärna äta något flottigt och friterat. Så där annars är matlusten ännu noll. Men nånstans ifrån har det ändå kommit 2,5kg redan så nog äter jag ju ändå. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 thoughts on “Så mycket bättre dag”

  1. Ho håller tummarna att de nu ska bli bra me Hugo! 👍🏻😊 mintgröna byxor ? Vitsi visst int typ att de fanns såna mammabyxor. Vill o ha nån nice färgs byxor 😊

    1. Jag visste inte heller! Finns alltid bara tråkiga svarta eller olika blåa farkkun överallt. Men H&M har haft både mint och pink! Så jag efterlyste på prylis och råka få ett par, sku ha vilja ha pink också 😄

Kommentera

