Helt perfekt!

Vet ni vad, det är alldeles för svårt att få in det här i min hjärna idag. För vi har nämligen fått veta att vi har en fullt frisk liten parvel som växer där i min mage! Fatta det, hjärtat ser perfekt ut och allt annat också! Sjuk känsla! Eller jaa jag vet inte riktigt vad det är för känsla ens. Just nu ganska utmattad, men ack så lycklig. Vi hade samma läkare som jag först träffade när jag kom till Kvinnis med Alma. Det kändes lite underligt men det här ultraljudet med honom var så mycket bättre än alla vi då hade där. Bara goda nyheter. Erinomaista sa han. Och en massa fina bilder fick vi. Nu ska jag verkligen försöka njuta och leva på det här länge! Vi har inga extra kontroller bokade före v36 nu och jag vet inte riktigt hur det känns. Kanske det går bra eller så inte. Om inte annat så får jag åka in på ett panikbesök om det känns så. Men det är just nu framtidens problem, nu ska jag bara fokusera på allt bra just nu. Jag är så förälskad i den här lilla typen redan att det är helt sjukt! Januari kan verkligen inte komma snabbt nog. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

35 thoughts on “Helt perfekt!”

  1. Super!!! Fina nyheter! Du skrev då tidigare att du blivit påmind om rådgivningens psykolog, jag har precis börjat gå där för att försöka hålla min panik i skick inför förlossningen och hittills har det nog varit bra, för mig i alla fall. Fick tid snabbt också när jag äntligen bestämde mig, blev erbjuden några gånger innan det nappade. Fast du menar säkert att fa in och kolla att allt försätter vara bra inser jag nu ^ ^

    1. Joo hon tyckte på rådgivningen att det kanske skulle vara bra för mig att få prata med nån, särskilt när vi närmar oss Almas veckor. Och hon har helt rätt, jag hade själv också tänkt på det före. Så nu ska jag nog få tummen ur och verkligen ta mig tid att gå dit och prata lite. Det är så mycket blandade känslor och mycket helt störda känslor med att vara gravid igen så det kan nog vara bra att reda ut det lite med någon. Hoppas det kommer att kännas bra och hon är en bra typ.

    2. Julia, vill bara säga dig att ja va skit rädd för förlossningen. Men fick några super redskap och massa självtillit. Om du vill veta nånting mera så skriv gärna. Karin kan ge min facebook:) är så glad för er skull karin

      1. Tack för åtanken 🙂 har dock gått på pelkopoli sen min förra förlossning utan att det hjälpt tyvärr så för mig är det nog snitt som gäller. Jag jobbar nu främst på att hålla mig lugn tills datumet är bestämt, men kul att höra att andra har lyckats få bättre hjälp. Det är bra om man kan hjälpa andra genom att sprida positiv energi, själv försöker jag pga egna upplevelsen att inte tala med andra blivande mammor om min förlossning för att jag vet rationellt att min upplevelse var ett undantag så jag är liksom ett dåligt exempel för andra 😉

  2. Så fina nyheter! 🙂
    Ramla in på din blogg via en annan blogg. Har flera gånger tänkt att jag ska kommentera men de ha bara int blivi av.
    Läste er sorgliga historia och grät en skvätt. Har själv varit med om liknande. Miste mitt första barn i juni 2011. Hon dog i magen då jag va i typ 7e månaden (bf va 19.9). Tur i oturen,om man nu kan säga så, så va de någå som va fel så på de viset va de ju en liten tröst… låter hemskt att säga så men de ger mej nån slags sinnesro iaf.
    Året därpå föds vår son Adrian, även kallad Adde av vissa 😀 Han blev alltså 3 den sista augusti. Ifjol kom lillebror till världen. Han blir snart ett.
    Bor oxå i Raseborg. Om du vill utbyta tankar så e de bara att säga till! Jag finns t.ex på fb 🙂

    1. Vad roligt att du kommenterar! Hemskt att ni också fått gå igenom något sånt här 😦 Men att ni har två fina barn idag gör mig väldigt glad, och dessutom en 3-årig Adrian 😀 Jag utbyter gärna tankar. Just nu handlar det nog mest om att komma igenom den här graviditeten med förståndet i behåll för mig 🙂

      1. Janina Björmans heter jag. Du kan adda mej som vän på fb eller bara skriva meddelande om du vill! Om du t.ex. har en dålig dag och vill skriva av dej så gör de, jag ”lyssnar” gärna! Och fråga om du undrar över någå! Jag har inga problem att tala om de som vi gick igenom så svarar oxå på frågor om de! 🙂
        Kika lite på din profil på fb, ser att vi har några gemensamma bekanta. Jag e faktiskt tillsammans med den ena bekantas bror 😛

Kommentera

