Slöaste lördagen

Lördag idag och jag har inte klätt på mig på hela dagen utan gått runt i pyjamas. Så. Jäkla. Skönt. Jag har varit trött och oinspirerad till allt så det passade mer än väl med en sån dag. Jag tog mig ändå i kragen ikväll och bakade en drömtårta för jag tyckte att vi behövde något gott. Så jag och Adde har kalasat ikväll medan pappa är på restaurang. Lite rättvist ska det ju vara hehe. Igår bakade jag semlor så jag vet inte vad det är med mig den här helgen. Oftast brukar mitt bakas bli med att jag tänker på det. Nu har jag just lagt Adde och väntar på att han ska somna. Brasan i spisen har just brunnit ut och jag tänkte söka nån film på Netflix som jag kunde se. Antagligen somnar jag på soffan igen som igår men vad gör nu det. Jag känner mig ganska tråkig som bara hasar på här hemma och aldrig gör något mera. Men jag orkar inte, plus att jag inte kan göra så mycket utan att få diverse smärtor. Så jag får väl finna mig i att vara ännu tråkigare än vanligt nu några månader. 

Nästa vecka har vi inte så mycket planer. På tisdagen ska vi till veterinären igen och förhoppningsvis äntligen få bort Hugos stygn så att han skulle slippa den där jäkla tratten. Såret har läkt fint nu äntligen så jag har ganska höga förhoppningar. Sen ska ju metallen ännu tas ut i något skede så får se när det blir. Sen är det ju Ekenäs marknad nästa vecka så den måste vi ju besöka endera dagen. Får se hur långt besök det blir innan jag kroknar. Sen undrar jag lite med Adde, jag skulle gärna åka utan vagn för det är ganska trångt att komma fram där, men jag känner ändå att han är för yr och kan inte gå snällt själv ännu fast han nog orkar. Så månne det inte ändå måste bli vagn. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 reaktioner till “Slöaste lördagen”

  1. Låter precis som min gårdag! Jag var alldeles mör och trött. Kände mig sjuk, så jag gick omkring i badrock hela dagen/kvällen. Idag verkar det bli en solig dag både humörsmässigt och vädermässigt. Hoppas du finner iver också 😊

  2. De bara att moka sig fram med vagn! Ett år var jag i farten med tvillingvagn. Jag var säkert inte den populäraste på marknaden men i alla fall gav dom flesta väg och dom som inte gav hängde jag i helarna på tills dom förstod att flytta på sig 😉 jag vet, jag är elak ibland. Men det är inte så lätt att sick sacka med en tvillingvagn! Dessutom hade jag ju bråttom till den egelska (eller var det irlänskt?) godis ståndet, men dom har inte varit där på några år nu 😦 saknar min fudge 😦

    1. Joo jag vet, men jag blir så irriterad att ens komma fram där själv så att sen ha en vagn till, gaaah 😄 Men det blir nog till ingenting utan heller, då först får jag nervsläpp. Tvillingvagn sku vara nånting, jag sku själv kunna åka med 😂

Kommentera

