9 månader och minnesdag

Idag skulle vår älskade Alma ha blivit 9 månader redan. Första månaden som det känns som en kort tid, har det faktiskt bara gått 9 månader? Inte långt kvar till ett helt år nu. Känns så otroligt. Fick hem papper från sjukhuset idag också från genetik läkaren som vi träffade och det sved nog att igen läsa om vår fina dotter som hade ett så allvarligt hjärtfel. Men det fina är att hon bortsett från hjärtat var helt perfekt. Och det var hon ju verkligen. Man skulle aldrig ha trott att hon var så sjuk när man såg henne. Jag saknar henne riktigt mycket idag. Tänk att vi borde ha en liten här som skulle krypa omkring och terrorisera allt. Istället är det tomt, bara en ensam storebror ännu. Men så har vi ju ett nytt syskon på väg. Och vore det inte för Alma så skulle vi nog inte ha det, vi skulle aldrig få träffa den här lilla typen. Men så skulle vi ju ha Alma istället. Ja det är nog ingen skillnad hur man vänder det så är det fel mot någon. Jag är otroligt glad för det här lilla pyret som jag älskar något fruktansvärt redan, men samtidigt önskar jag att vi inte behövde ha det så här. Det är lite svårt att hantera allt ibland. 

Idag är det också Kuolleiden lasten muistopäivä, alltså döda barns minnesdag. Så för att ”fira” båda de här sakerna så förde jag och Adde ett ljus till Almas grav idag efter dagis. På helgen var jag också där förbi och planterade lite höstblommor så att hon skulle ha det fint igen, alla andra blommor har regnat sönder på sista tiden. Nu ska jag ännu köpa en lykta. Men jag vill inte ha någon ful och skranglig och så ska den vara vit och inte svart. Jag såg en sån när vi beställde begravningsblommorna så jag måste åka dit någon dag bara jag orkar. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

