Bråda tider

Jag som har gnällt att tiden går så långsamt får väl ta tillbaka det nu då dagarna flyger iväg med sån fart att jag inte ens hinner blogga. Fast jag inte gör något speciellt så är det fullt upp hela tiden ändå. Jag ser faktiskt fram emot att bli mammaledig och inte behöva ha sån stress hela tiden med lämnas/hämtas på dagis, handlas, matlagas, bykas, städas etc. Lite har vi nu fixat på Addes rum, eller vi är fel ord för jag kan inte dra många strån till stacken just nu men jag försöker åtminstone hålla reda på Adde. Jag har en period igen då jag saknar Alma lite extra mycket. Tror det kommer att komma många såna perioder nu då vi närmas oss både samma graviditetsvecka som hon föddes i och hennes födelsedag så där sakta. Den här nya graviditeten river nog upp så mycket. Nästa vecka ska jag till psykologen och hoppas det kommer att kännas bra. Till på köpet så läste jag om en mamma som mist sin lilla dotter och jag vet inte vad det var med hennes historia som rörde mig så djupt. Jag läser sånt här ofta, och har läst så många olika öden utan att det rör mig så jätte mycket längre. Men nu grät jag floder. Hon skrev så fint om sin lilla dotter. Och det som rörde mig allra mest var det hon skrev om att sitta uppe på natten. Det påminde mig om alla sömnlösa nätter jag satt uppe vid köksbordet och tittade ut på stjärnorna och grät och saknade Alma så mycket att det gjorde fysiskt ont. Den tiden känns så avlägsen redan. Det har skrivits mycket om den här mamman i diverse tidningar som ni kanske sett, eller sök upp henne på fb och läs, det är värt det, Natalie Morgan heter hon. Nedan ett utdrag ur hennes text.

Capture

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

