Pytte kläder

Idag gjorde jag det, jag gick igenom Addes gamla babykläder i storlekar 56-68. Ååh så mycket fint vi har! Men också mycket sånt som jag vet med säkerhet att jag aldrig kommer att lägga på det här syskonet. Så jag plockade undan en hel del, med blandade känslor. Tänk så mycket minnen det finns i de där kläderna också. Jag undrar om jag nånsin kommer att kunna göra mig av med alla babykläder och saker. Nu hoppas jag på att få sålt lite av de här kläderna så att jag med gott samvete kan köpa nytt. Jag väntar på stora barnloppiset om en vecka. För jaaa jag tänker satsa stort och köpa små små kläder den här gången. Det är länge sen sist! Så om någon här behöver fina babykläder så har vi en del, det mesta ganska pojkigt. Annars så får jag väl ta och sälja själv sen på våren för att få lite rum överallt här hemma. 

Försäkringen som jag också var så glad för att jag hade tagit mig i nacken och ansökt om så fick vi avslag på. Orsaken var att Alma föddes för tidigt. Jag kan inte förstå hur de kan tycka att det är en orsak att vi inte får försäkring i vårt fall. Så jävla underligt, jag hade aldrig ens tänkt att det skulle vara något som vållar problem. Jag tänker ännu ringa dit imorgon för jag vill förstå hur de tänker och om de överhuvudtaget har läst vad som hände med Alma, eller bara tog beslutet direkt som de såg när hon föddes. Nå det finns ju andra bolag annars. Jag blir bara så trött på sånt här. 

Vi hade tänkt åka till Högholmen idag när det är djurens dag och där är gratis inträde. Men så är vi alla mer eller mindre flunssiga så det kändes bäst att stanna hemma och bara ta det lugnt. Jag känner mig ganska död faktiskt, helt otroligt trött så jag tycker det är skönt. Hade inte varit helt fel med en heldag i sängen. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

