Ett veckoslut

I fredags såg jag ju fram emot veckoslutet så mycket. Nå veckoslutet hade ju kunnat börja väldigt mycket bättre än det gjorde! Jag tänker inte gå in mera i detalj på det men lördagen blev inte som tänkt åtminstone. Men jag åkte med Adde på Hoppa loss iaf, vilket jag trodde skulle vara en större hit än det var. Det var ganska litet och mycket barn och jag tror att han inte riktigt vågade när det var så mycket äldre barn där också. Nog kom han lite igång sen till sist. För min del var det nog inte ett så klokt beslut att åka dit ensam med honom när han sen särskilt blev väldigt famnsjuk där och jag lyfte honom fast jag inte borde. Jag fick sota för det när vi kom hem så pass mycket att jag inte kunde stå ordentligt ens när jag skulle laga mat, magen var stenhård hela tiden. Så jag blev hemma och vilade det första kalaset, och bra så. Det andra åkte jag sen med på. Då hade min mamma ringt och frågat om vi kunde ta med lite saker åt Adde så att han kunde bli hos dem övernatten. Alltså vilken räddare hon var, det var precis vad jag behövde just då. Så lördagkvällen fick jag vila, och ligga länge i sängen på söndagen. Sen var jag iväg på barnloppiset i Ekenäs så som så många andra. Åt Adde hittade jag inte så mycket, hade tänkt köpa lite 110or färdigt men jag antar att det börjar vara en storlek som slits mera och inte finns så mycket av. Men några byxor och någon skjorta kom med, plus ett par helt nya tossor och en Plasto traktor för 1€, definitivt dagens fynd. Till lillis hittade jag sen desto mera. Nu har vi halare iaf så vi borde klara oss. Jag sökte också en extra vinterhalare åt Adde men hittade ingen i hans storlek. Tur var väl det för när jag kom hem och plockade undan mina inköp så hittade jag en halare hemma som jag glömt bort. Alltså håhå med det här huvudet. Jag hann ännu städa lite innan vi sökte hem Adde sen igår. Han hade passligt nog sovit till 8.10 igår. Hur typiskt är nu inte det. Jag vet inte när han skulle ha sovit så länge hemma senast. Nu hoppas jag att den här veckan blir lite bättre en senaste veckan var. Åtminstone har jag inte en massa program inbokat så jag borde hinna vila.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

