Inte så enkelt

Jag känner att det här börjar bli en gnällblogg, och det vill jag verkligen inte. Men jag vet inte, det är bara lite tungt för tillfället. Trött och ont och kan knappt göra något. Det är jätte svårt för mig att kunna vänja mig vid det på något vis. Men idag har det nog varit en bra dag. Lunch med en vän som dessutom gav mig kex till efterrätt som jag såklart åt upp direkt. Hej hallåå chokladsug alla dagar! Inte det bästa direkt men som tur så har vi inte heller haft någonting hemma så har inte kunnat äta något. Så får jag handla i lung och ro idag och kanske t.o.m. ha en stund för mig själv hemma. Sen så är det ju fredag imorgon, sköönt. Och så har jag fått höra två gånger idag att min mage är liten och tänk att det kan göra mig glad. Jag känner mig så stor redan och obekväm och som Ben så snällt sa igår så är det BARA vecka 24 ännu. Jo tack jag vet. Jag märker att jag börjar stressa över rörelserna redan också, hade inte trott att det skulle börja redan. Men rör h*n inte på sig precis som vanligt så är jag direkt orolig. Det är svårt, för sparkarna är så olika ännu då det finns så mycket rum att röra sig på. Det är svårt att slappna av ibland. Nog märks det att vi närmar oss vecka 30, så jag tror att det är bra att jag har terapi igen nästa vecka. Nåjo slut svamlat igen. Det blir mycket svammel känner jag, min text blir lika rörig som mina tankar.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 reaktioner till “Inte så enkelt”

  1. Precis så här känner jag och har känt genom hela graviditeten. Det där med spakarna har jag alltid stressat över, nu också när de börjar göra ganska ont så tänker jag efteråt nästan i panik att de ändå inte får sluta… Den där tröttheten är jobbig också. Jag blev lustigt nog jätte glad av din kommentar på min blogg, lustigt alltså för jag vill ju int heller att andra ska gå igenom det här, men samtidigt är det så lättande att inte vara ensam om det. Så hade skrivit det gör inlägget som precis beskriver hur jag mår (med en skillnad, min mage är ENORM!). Så märker jag också att jag får lust att säga snart är det förbi fast jag vet precis hur lite det tröstar 😛 hehe. Tur att det är fredag, kram!

    1. Åh tack, nu gjorde du mig också gladare! Och ja alltså det ääär ju snart förbi, jag vet ju att det kommer att gå snabbt fast det nu känns så förbannat långt borta ännu. Hösten känns också så äckligt lång, inte ens en extra ledig dag på flera månader. Verkligt tur att det är fredag idag 😄

    1. Voi tack! Det känns bara ibland som om jag inte har lov att gnälla nu, och blir lite trött själv också på mitt gnäll. Men när det bara är så jävligt ibland 😁

Kommentera

