Min bästa skitunge

  
Den här ungen alltså. Han driver mig till vansinne ibland, riktigt så där att jag får lust att riva håret av mig och stänga in mig nånstans och skrika fullt. Han vet vilka knappar han ska trycka på. Men så är han ju samtidigt världens härligaste skitunge som jag aldrig skulle byta ut. Han pratar i ett, vilket är väldigt roligt samtidigt som man nog får lite skavsår i öronen. Men hans funderingar är så roliga att höra på. Han leker också så fint nu allt oftare och har riktiga fantasilekar. Idag hade han två kompisar här i sin lek och de hade kalas. Svårt att inte fnissa när man står där och lyssnar på när han pratar med dem. Så pass rolig är han. Något av det bästa på dagen är när man kommer hem och frågar honom själv hur hans dag har varit. När han berättar vad han har gjort och vad han har ätit mm. Man kan nog vänta sig vad som helst för svar där och det är alltid lika skojigt. Det blir nog bara roligare att vara mamma hela tiden, fast det också blir svårare, problemen blir större när barnet blir större. Nu har han äntligen börjat prata lite om babyn i magen också och verkar faktiskt vänta på sitt syskon. Det har varit mycket prat om saker som babyn ska få sen. Gud så jag väntar på att han ska få träffa lille skrutten, deras första möte.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Min bästa skitunge”

  1. Oj, ska bli så intressant sen när Saga är i den åldern att man vill slita håret av sig… Kanske lika bra att klippa kort redan nu, haha! 😉 Sen då du är mammaledig ska vi ta kaffe, deal? 😉 Eller är du hemma redan nu?

    1. Haha ja vänta bara 😄 Det är nog lika många såna stunder som det är stunder då man bara vill krama ihjäl honom 😊
      Ja det ska vi helt klart! Jag blir mammaledig precis till jul, med risk för att det blir tidigare 😊

Kommentera

