Det här med att ta det lugnt

Alltså jag har så svårt att varva ner och ta det lugnt. Jag har miljoner saker som jag vill göra, och fast kroppen idag känns helt bra (till skillnad från igår kan jag säga) så vet jag att jag ändå borde ta det lite lugnt. Inatt när jag vaknade och var upp på vessan så kom jag plötsligt på en sak som jag glömt att göra på jobbet, IGEN! Vad är det för fel på min hjärna? Och varför måste den komma ihåg det sen mitt i natten när jag skulle sova. Passligt frustrerande. Så jag fick göra en snabbis via jobbet idag när jag åkte för att handla. Suck. Nå sen omkring i tre olika butiker och så hem och packa upp allt, packa in morgondagens födispresent och gömma den när ingen var hemma. Jag vågar inte göra det med Adde med mig heller för jag tvivlar på att han skulle kunna hålla det hemligt sen, han är en sån pratkvarn. Efter det har jag torkat damm, dammsugit och torkat lite golv. Nu tvingar jag mig att ligga i sängen en stund. Jag ska sen ännu byta lakan i sängen, byka, vika byke, tömma diskmaskinen, diska, baka muffins. Det är länge sen jag haft så mycket att göra! Som tur så ska Ben stå för maten ikväll, jag ska bara laga sallad. Det blir älgstek, namm. Och jag har t.o.m. köpt ett alkoholfritt rödvin som jag väntar med spänning på att få smaka på. Jag har haft sånt sug efter ett glas vin så jag hoppas det smakar bra och stillar suget. Imorgon ska jag ännu baka en paj och lite kex som Adde har gnällt om hela veckan. Så får vi fira pappa sen lite. Jag tror det blir en riktigt bra helg det här. Jag bjuder ännu på en bild på vår Halloween pumpa som vi fixade igårkväll jag och Adde. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Det här med att ta det lugnt”

Kommentera

