Mera hemma

Ja tänk här ligger jag hemma och hinner inte ens blogga. ”Hinner”. Veckan har gått bra, ganska snabbt. Jag har satsat på att vila ordentligt ännu och där emellan har jag gått hos terapeuten, varit på kaffedejt och till rådgivningen. Där kom vi fram till att det nog är bäst för mig att bara stanna hemma eftersom jag mår så mycket bättre nu. Jag kan kontrollera sammandragningarna ganska bra nu när jag kan vila, men lätt kommer de ännu och de som kommer är faktiskt lite sjuka nu också. Psykiskt mår jag också underligt nog bättre av att vara hemma. Jag trodde att jag skulle oroa ihjäl mig när jag har all tid i världen, men tvärtom så är jag mycket lugnare nu och tycker faktiskt att jag kan njuta lite av att vara gravid nu också. Mycket beror säkert på att jag inte är konstant obekväm och sjuk hela tiden nu. Men som alla säkert vet så är det ju inte alltid så enkelt att få den där sjukledigheten utskriven, så nästa vecka måste jag gå till rådgivningsläkaren och hoppas hon, för en gångs skull, är lite medgörlig. Jag gillar inte henne. Men det ordnar sig alltid på något vis. Sen ska jag försöka börja med lite små projekt här hemma, något smått måste jag nog ha att göra fast det också är väldigt skönt att bara slappa. Men det blir lite många veckor av det, och här finns faktiskt en hel del att göra. Men joo, det känns bra nu när beslutet är gjort. Bara jag skulle få allt ordnat med det ännu så kan jag helt slappna av sen och försöka koncentrera mig på det som kommer sen. Förbereda mig lite så där sakta. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

6 reaktioner till “Mera hemma”

  1. Nä men, hoppas verkligen att läkaren är medgörlig! Om jag lärde mig någontin av väntan på snittet och själva förlossningen så är det klyschan om hur viktigt det är att lyssna på sig själv. Att man vet nog oftast vad som är bäst för en själv. Lycka till!

    1. Nå exakt! Jag hoppas det, men har inte för höga förväntningar. Hon e från stenåldern. Och jag tycker man får strida om allt hela tiden. Men på något vis ska det väl gå 😊

  2. Det är nog så sjukt när man skall måsta kina och stå på sig in i d sista. O d tar också en massa energi av en. Hoppas du får vara hemma nu eftersom du mår bättre av det 💖
    Fin är du ☺😊

    1. Ja verkligen, alltid ska man få hålla på så fan. Som om man ändå inte vet bäst själv vad som är bäst för en. Vi ska nu se hur det går på onsdagen, jag är beredd på att använda alla argument jag har 😁
      Tack snälla 💗

Kommentera

