Farsdag

Idag är då dagen då alla pappor ska firas. Vi började redan igår med att jag och Adde tillbringade hela dagen i Ingå hos mina föräldrar och firade min pappa. God mat och god kaka och vi behövde inte vara ensamma hemma, vad är nu bättre än det. Idag fortsatte vi sen med att fira här hemma först. Adde fick äntligen ge sitt paket till pappa, som han väntat. Han avslöjade redan i veckan vad innehållet var och sen när vi hade fått hem det och gömt det så berättade han ändå på kvällen var vi gömt det. Idag rusade han till sovrummet med det och skrek att det är en skjorta i det. Haha så gullig när han var så ivrig. En fin t-skjorta hade han lagat i dagis och såklart det roliga kortet där han berättade om pappa. Det är nog höjdpunkten med de här dagarna tycker jag när man får det som han lagat. Sen fortsatte vi till Bens föräldrar och firade där, god mat och god kaka igen. Ja äta har man nog fått göra den här helgen för efter det skulle vi ännu till Bens farfar och äta lite kaka där. Inte konstigt att skinnet spänner på magen. Hehe. Sen avslutade vi ännu med en runda till gravgården bl.a. till Alma. En helt bra farsdagshelg skulle jag nog säga, fast far i huset hade ju gärna fått vara helt ledig men det är nog ganska omöjligt nu känns det som.

På tal om att det spänner så går jag idag äntligen in i den sista trimestern på den här graviditeten. Ännu känns det som en evighet till beräknat men när appen säger att 70% har passerat så känns det ganska bra. Bara 30 kvar då och det är ju faktiskt inte mycket. Aldrig har jag väntat på något så mycket som just nu.

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

Kommentera

