Alla dessa tillbehör

Det finns ju otroliga mängder prylar som man kan skaffa när man ska få barn. Nu har vi ju nästan allt kvar från Adde ännu och jag tror mig också veta ganska bra vad vi verkligen behöver. Vissa saker hinner man ju skaffa senare också om det ändå visar sig att man skulle behöva det. Det enda jag egentligen har tänkt köpa är ett Newborn set till Stokke stolen. Det hade jag tänkt göra redan åt Alma men då hann jag aldrig. Jag har kollat på begagnade men tycker att priset är så högt att det inte riktigt lönar sig, när man dessutom måste åka och söka eller få det postat. Ingen har heller nappat ännu på min köpes annons här på lokala prylisen så det blir säkert ett nytt sånt. Det borde ju inte vara något problem att sälja sen åtminstone. Men nu har jag faktiskt också börjat fundera på en annan pryl som jag undrar om jag ska köpa eller inte. Nämligen en adapter till vagnen så att vi får babyskyddet på den. Det är ju en super praktisk grej, jag undrar bara om jag kommer att ha användning för den eller inte. Med Adde skulle jag nog nästan aldrig ha behövt den, men nu den här gången tänker jag försöka komma ut lite mera och inte bara bli hemma och sitta. Dessutom är det ju vinter i början och jag tycker det känns lättare då att ta hela bilstolen och allt med sig när babyn ändå är inpackad där färdigt i åkpåse och allt. Och säkert lättare annars också istället för att behöva lyfta över till vagnen och hoppas lillen inte vaknar. Jag tänkte väl mest nu på er som har den här möjligheten att klicka fast babyskyddet på vagnen, gillar ni och har ni haft användning för det?

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

18 reaktioner till “Alla dessa tillbehör”

  1. Det är superbra att ha! När vi åker nånstans tar vi nästan alltid bara nedre vagndelen med o så klickar man fast bilstolen i den. Grymt praktiskt!

  2. Vi har till vagnen adapter (syskonvagn ifall jag rör mig med flera än den minsta) o sen får man också fast babyskyddet i vår resekärra som alltid finns i bilen som e praktiskt om ja e själv med bebin. Rekommenderar varmt!

  3. Ja och Ja. Stokke setet är helt super, skönt också att ha den lille lite högre upp då storebröder ibland kan vara lite fartfyllda:)
    Vi hade en resevagn som vi kunde klicka fast babyskyddet i, jättepraktiskt och användes mest då jag åkte och shoppade eller annars någonstans där man behövde bära babyskyddet en längre bit.

    1. Jo newborn setet är nog ett måste, ska definitivt inhandlas 😊 Och tror nog vi ska satsa på en adapter till vagnen också, låter så pass bra 😊

  4. Jag ångrar att jag inte köpte ett newborn set nu med andra barnet. Å andra sidan så är storasyster väldigt svartsjuk och så är det ännu hon som använder stokkestolen. Nu när lillen fått prova stokkestolen ett par gånger så ska hon genast dit och sitta fastän det inte är matdags.
    Att kunna klicka fast babyskyddet är superbra, jag köpte en skild vagn för det ändamålet nu med tvåan 🙂

    1. Jag köpte en till Stokke stol billigt just med tanke på det där när jag väntade Alma så vi har som tur plats för båda 😊 Tror nog vi måste köpa adaptern också, verkar vara så praktiskt och omtyckt av alla som har 😊

  5. Jag ångrade redan med Alvin att vi inte hade adapter till babyskyddet så det var ett måste inför syskonet. Nu var ju vi rätt isolerade i början så jag har väl inte använt det riktigt så mycket som jag trodde, men det har ÄNDÅ varit värt pengarna! Så ja, köp! 😉

  6. Vi använde den jätte mycket med C, men sålde adaptern med förra vagnen. Jag ångrar lite att vi köpte adaptern till syskonvagn, resevagnen sku säkert ha varit mer praktiskt för dagsshopping utan storebror. Dumma bugaboo som ska ha skilda adapters till alla vagnar 😡 sku int vela falla mer än nödvändigt i deras prylfällor.

    1. Aah de har på det viset, så typiskt :/ Jag tänkte aldrig ens på att vi skulle ha behövt en sån med Adde, eller att det ens fanns. Men nu måste vi väl nog skaffa en adapter verkar det som 😄

  7. Åt R hade vi inga finesser då vi inte ansåg att vi behövde.
    Nu åt W bestämde vi rätt snabbt(inga lyft pga snittet) att vi istället för en adapter skaffade brio sing underredet dit bilstolen lätt kunde klickas fast. Så behändigt att bara flytta en sovande W i sin bilstol , från en plats till en annan utan att väcka!!
    Och Stokken💗

    1. Ja men precis! Och bilstolen är annars också så jätte obekväm att bära tycker jag ens korta sträckor. Vi har ju Brio på både vagn och bilstol så skulle vara enkelt fixat.

  8. Jag använder bilstolen på vagnen flera gånger i veckan! Perfekt när man far till butiken med bil och Lillasyster somnat till exempel. Skulle absolut inte klara mig utan adaptrar! Om du hellre går/tar bussen så kanske det inte behövs?! Men om du åker bil till butiker/köpcentra så är det ett måste enligt mej 🙂

Kommentera

