Hemmalivet

Idag var det då dags för läkarbesök för mig och nu är jag sjukledig tills min mammaledighet börjar. Jag var väldigt förvånad av bemötandet, så förstående läkaren var idag och jag behövde knappt säga något innan jag hade lappen i handen. Jag som hade förberett en massa som jag skulle säga. Det känns bra nu, beslutet är gjort och allt är fixat så nu kan jag koncentrera mig på att ta det lugnt och baka klart den här lilla bullen, höhö. Jag har redan stora planer på saker jag vill få gjorda här hemma. Vi har miljoner papper som måste ordnas och organiseras på något slugt vis, nu hittar man aldrig något när man behöver ett viktigt papper för de finns överallt. Sen alla barnkläder, nu ska de gås igenom på riktigt och jag ska boka ett loppisbord. Där är redan två stora projekt, som inte är tunga men kommer att ta upp lite av min tid, alltså helt perfekt just nu. Så måste jag dra mig till frissan och få håret lite ansat, och så lyckades jag redan boka in ett möte på banken tills imorgon. Jag ångrade mig direkt som jag lade på luren, jag har haft de här mötena förut och med det lilla som jag har på banken så är det helt onödigt att gå igenom mina ärenden. Nå jag behöver inte få tråkigt hemma åtminstone. Sen vill jag träffa folk också så jag inte blir helt skogstokig här. Så någon som är ledig på dagarna och vill gå på loppis med mig eller ta en kaffe? Julhandeln tänkte jag också att jag kunde sköta undan nu snart, men jag tror jag frågar mamma om hon vill komma med på det. Synd att jag inte klarar av att lägga golvet i Addes rum själv, annars hade jag kunnat göra det också. Jag ser så fram emot att han ska få flytta in i sitt rum, och så att jag kan börja förbereda för babyn i vårt rum. Ja ni ser det finns nog saker att göra. Och då får vi inte glömma att jag ska ligga på soffan också alla dagar. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Hemmalivet”

Kommentera

