Snart Stockholm

När vi bokade vår kryssning så kändes det verkligen som en evighet dit, men nu är det bara två veckor kvar! Det känns riktigt passligt att ha kryssningen då vi äntligen kommit över de dagarna i graviditeten som blev de kritiska med Alma. Så nu har vi något att se fram emot också och inte bara oroa sig för, samtidigt som vi får ett litet avbrott i vardagen och välbehövlig tumistid som säkert inte kommer igen på en ganska lång tid sen. Lite orolig är jag för hur jag ska orka. Mina dagar är så otroligt varierande nu, en del dagar kan jag knappt göra något och andra kan jag hålla på nästan som normalt. Men vi är inställda på att det blir en lugn resa, orkar jag inte och kan t.ex. gå omkring så mycket så får vi ta det lugnt istället och kanske spendera mera tid på något cafe’ eller så. Så har någon tips på mysiga ställen i Stockholm så får ni gärna säga! Jag känner väldigt dåligt till, jag har mest bara shoppat när jag har varit i Stockholm och det också bara i alla större butiker. Eller gått på julmarknad om det varit den tiden, men vi kanske är för tidiga för det ännu sista helgen i november. Hur som helst så ska det bli riktigt skönt att komma bort lite, samtidigt som jag nu lever med en ständig stress att det ska hända något och då känns det lite små nervöst att åka bort. Men jag kan ju inte sluta leva bara för att jag är gravid och bara gå och vänta på att det värsta ska hända heller. Lite julshopping hoppas jag på att orka med också men det återstår som sagt att se. Vi har faktiskt inte varit till Stockholm sen jag var gravid med Adde, så det är väl på tiden nu!

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

7 thoughts on “Snart Stockholm”

  1. Tror nog det kommer finnas julmarknader då redan! Och blir du trött så är det väl bara att fara tillbaka till båten och chilla, typ gå o slänga sig i en bubbelpöl 🙂
    Glöm nu inte sen att kolla efter min favoritchoklad, det är viktiga saker xD

  2. Cafe Kladdkakan i gamla stan e trevligt o har en massa olika sorters kladdkakor! Om man tycker om kladdkaka alltså 😉

    1. Joo ska bli riktigt skönt att komma bort o få lite tumistid, det händer allt för sällan. Och morgonmål på båten ser jag verkligen fram emot 😄 Jag som annars inte är någon morgonmålsmänniska är alltid såå hungrig nu på morgnarna 😄

Kommentera

