Loppis

Igår träffade jag fina Sandra och hennes härliga Saga för att först ta en kaffe och sen titta i lite butiker och till sist loppis. Jag passade då på att boka bord, eller ställa mig i kö för ett bord på loppiset. Och fynda lite till lillen i magen såklart. Jag blev ivrig när jag kom hem och började genast prissätta kläder, och tur var väl det för idag ringde hon från loppiset redan att det fanns ett ledigt bord. Jag hade precis hunnit få allt färdigt prissatt. Vilket jobb det var, mer än jag hade tänkt mig. Vilka mängder kläder vi har! Hela tiden hittade jag mera i någon knut. Det är alltså baby/barnkläderna som jag nu säljer av. Vi har så sjukt mycket, och så lite förvaringsutrymme plus att jag väldigt gärna vill köpa lite nytt nu åt syskonet men det känns bara onödigt om man redan har en massa. Nå nu finns det upp till storlek 86 på loppis Trollet. Det mesta är väldigt pojkigt, men också något flickplagg och en del neutrala. Små storlekar har vi ännu helt tiräckligt av här hemma, sen av de större förde jag nu lite mera dit. Igen idag kom jag hem med två par byxor därifrån, så hittills har jag bara gått på minus, haha. Jag hoppas på bra försäljning, jag har aldrig sålt på loppis tidigare så det ska bli roligt att se hur det går. Jag tog två veckor nu till först och hoppas jag säljer så bra att jag kan förlänga med två veckor till och kanske sälja lite egna kläder och saker från hemmet också. Imorgon tänker jag sen bara vara hemma och ta det lugnt. Konstigt hur det alltid blir för mycket på en gång sen när jag börjar med något. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Loppis”

  1. Hur mycket kostar ett bord där i knutarna? två veckor kosta typ 68 e på det loppiset jag sålde på i esbo så de åt upp lite väl mycket av vinsten tycker jag!

    1. Nå huhu det var saftigt pris! Två veckor är 25€ här, då är det bara hylla, vill man ha klädstång också så var det 42€ tror jag. 25 är just passlig tycker jag, så mycket måste man ju ändå få sålt.

Kommentera

