Egen vilja

  
Här har vi han som har en sån fruktansvärt stark egen vilja just nu. Ingenting går smidigt just nu, det enda man hör från honom är jag vill inte/jag vill. Han vill göra allt det som han inte får, förstås, och när man nekar så står han där och skriker men jag vill! Jaa men självklart ska du få göra det då, suck. Och när något ska göras så är ju det enda man hör jag vill inte. Han ska inte klä på sig för kläderna är fel. Han ska inte fara nånstans, nej han vill vara hemma. Nå när man sen ska hem så då vill han ju absolut inte hem. Värst är det att söka från dagis, jag får så många gråa hår alla dagar att jag helst hade lämnat honom där just då. Äta vill han inte heller, hittar man mot förmodan någon mat som han vill ha så ska han matas. Ja det är nog trevligt ibland det här livet med små barn. Jag har dessutom noll nerver och ork för att hålla på och lirka och blanda bort honom hela tiden. Så vi bråkar en del. Men sen kan han också vara världens gulligaste. Han vill gärna sitta i famnen och mysa och säger fina saker. Det är nog tur det så orkar man igen en stund med allt bråk. Idag fick vi dessutom sovmorgon ända till 7.20 och det är grym lyx just nu! Ändå är jag trött. Men kanske vi t.om. skulle orka baka pepparkakor ikväll, eller någon kväll nu snart. Och så ska jag försöka komma ihåg att det bara är en vecka tills vi får lite välbehövd tid ifrån varandra. Sen kommer jag ändå att sakna honom och plötsligt ha glömt hur besvärligt det ibland är. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Egen vilja”

Kommentera

