Det händer i rummet, och lite annat

Det blev mycket fokus på lillen i magen under helgen men vi gjorde ju faktiskt andra saker också. Eller jag gjorde väl inte direkt så mycket, jag var mest bara med och övervakade som vanligt. Fredag och lördag hade jag igen mycket sammandragningar av nån jäkla anledning så det fick bli några vilopauser. På lördagen satte vi in golvet i Addes rum, det blev sååå snyggt! Visst älskar jag våra trägolv i huset, som förövrigt också finns i hans rum men som vi för enkelhetens skull, och för att det faktiskt är ett barnrum, nu valde att täcka in under laminatet. Men alltså så enkelt det här var om man jämför med att slipa, lacka och allt vad som behövs på trägolv. Och så är det inte riktigt lika ömtåligt som trägolvet som fått ta en hel massa stötar redan. 

  
På söndagen fortsatte de sen med lite lister, och på måndagen målades klädskåpen första varvet. Idag kommer pappa hit och fortsätter med det och nästa vecka kommer elektrikern och sen tror jag faktiskt att det börjar vara färdigt. Jippii! Det ska bli så spännande att se om han vill sova där sen, lite konstigt måste det ju vara när man i 3,5 år har sovit i mammas och pappas rum. Mest undrar jag hur det ska gå när han ska upp på wc på natten eftersom han alltid ska ha mig med då. Men vi får se snart. 

Jag själv har väl inte gjort så mycket. Träffat en kompis på måndagen och pratat lite skit. Beställt julkorten och lagat årets dörrkrans. Julpynt har jag inte börjat med ännu, tänkte faktiskt hålla mig med alla lampor till första advent för det är ju snart. Sen hoppas jag på att få lite julklappar köpta i Stockholm på helgen men vi får se. Vi köper egentligen bara åt barnen i vår familj, det är ändå viktigast att de får julklappar och onödigt att ge en massa krims krams bara för att ge. Man borde nog börja dra lott så att alla skulle köpa åt en person en julklapp, då kunde man satsa lite och det skulle vara helt roligt. Vi vuxna skulle också få lite presenter för jag gillar ju nog ännu att få julklappar hehe. 

  
Idag har jag egentligen inga planer. Vädret är uselt så jag tror att jag ska sortera lite papper och that’s it. Jag har bestämt mig för att ta det lugnt den här veckan för att se om min kropp skulle orka bättre på helgen då, jag vill så gärna kunna gå runt ens lite i Stockholm men tyvärr så verkar det ofta vara just fredag och lördag som av någon anledning är de värsta dagarna. Imorgon ska jag bara via butiken och loppiset en sväng och inget mera. Sen är det redan fredag! Börjar ju få resfeber. Så är det när man aldrig reser nånstans. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Det händer i rummet, och lite annat”

  1. Jag funderar sen igen om vi måst ta C tillbaka till vårt rum eller bädda åt honom en madrass,han verkar s ynklig nu. Fast han e ju bara snart 2,5…
    Lite störande när han sovit själv sen ett års kalaset, men viktigaste är ju att han känner sig trygg!

    1. Nå voi nej, säkert mycket med alla förändringar. Det här skulle ju hända redan för ett år sen, så nu är det nog verkligen på tiden att han får sitt egna rum. Dessutom skulle vi inte alla sen rymmas i vårt rum så jag hoppas verkligen att han kommer att trivas där.

Kommentera

