Stockholms helgen

Jodå vi överlevde nog vår kryssning. Fast jag måste erkänna att i något skede där första natten hade jag nog lite katastroftankar. Beror väl mest på att jag är så rädd att något ska hända någon av oss hela tiden. Det blåste ju riktigt rejält, och fast vi båda nog åkt i rejäl sjögång tidigare så har vi aldrig varit med om något sånt här. Vi hann knappt ut från hamnen på fredagen så började det, och fortsatte sen hela natten. Först på morgonen när vi kom till Stockholms skärgård så lugnade det sig. Så värst mycket sömn blev det inte den natten. Grymma vågor och ibland small hela fartyget ner från en våg så man trodde det skulle brista och vågorna slog upp ända på vårt fönster på nionde våningen. Som tur så började jag ändå inte må illa. Konstigt bra orkade vi ändå på lördagen sen fast vi inte sovit mycket. Vi tog tunnelbanan in till centrum och den var helt proppfull. Jag blev väldigt förvånad då en finsk flicka erbjöd mig sin sittplats, det händer inte ofta. Sen gick vi i lite butiker, handlade alla julklappar vi skulle ha och pausade en stund ibland när jag behövde sitta. Jag orkade riktigt bra så det var roligt. Sen kom en kompis och plockade upp oss och vi åkte till ett lugnt kafe/restaurang och hängde där tills han körde oss tillbaka till båten. En riktigt lyckad dag var det och skönt att komma till hytten och få vila en stund innan vi gick och åt en god biff. Den kvällen gick bra och gungandet började först på natten då vi kom ut på öppet vatten. Men det var ändå bättre än första natten och vi kunde sova lite. Så fick vi ju gott morgonmål båda dagarna och lite taxfree godis så inte kan man klaga. Utvilade var vi inte när vi kom hem men allt kan man inte få. Idag har jag varit riktigt trött, måste nog ta en tidig kväll tror jag. Dessutom känns det ännu också som om det gungar och det börjar vara lite irriterande redan vid det här laget. Lillen i magen höll också igång hela natten då jag låg vaken, hen funderade väl varför det aldrig blev helt stilla den natten. På onsdagen har vi ultra igen och får se lilla busen och hur mycket hen vuxit. Det blir nog en bra vecka det här, bara stormandet skulle sluta någon gång, både ute och i mitt huvud, hehe. Några bilder har jag tyvärr inte att bjuda på, det var bara grått hela tiden. Dessutom var jag offline hela resan och det var riktigt uppfriskande. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

8 reaktioner till “Stockholms helgen”

Kommentera

