Goda nyheter

Här är det verkligen fullt upp hela tiden, jag förstår inte vart dagarna tar vägen men lika bra så. Vi har hållit på för fullt med Addes rum här på kvällarna och på veckoslutet borde det bli klart. Fatta det! Äntligen! Och så snyggt det blir! Jag är riktigt avundsjuk på hans rum. Det är också det enda rummet där precis allt kommer att vara klart när han flyttar in. Jag antar att vi borde fortsätta med lister och sånt i resten av huset nu när vi är i gång. Månne det händer? Här är en bild på klädskåpen som vi har byggt själv och köpt begagnade dörrar till. Blev sjukt bra tycker jag! Hade tänkt måla dörrarna vita när vi köpte dem men tycker de passar bra så där som de är nu. 

  
Igår hade jag ultra igen på mödrapolin. Jag var lite smånervös för det var första gången jag var ensam på ett ultraljud. Och så började de med att kalla in mig för ctg kurva. Jag var så oförberedd på det och hamnade i rummet bredvid där jag låg med Almas ctg när hjärtljuden försvann. Det var ingen trevlig känsla direkt, ensam dessutom. Men den här parveln rockade på som aldrig förr, kurvan blev fin och jag tror det irriterade lite för det kom mycket buffar när jag låg där. Helt skönt att ha fått en bra upplevelse av det igen också. Sen dags för ultra och där såg allt bra ut. Hen växer fint ganska exakt på mittkurvan och uppskattas nu väga 1887gram, nästan exakt Almas födelsevikt. Sen kollade de hjärtat ännu riktigt noga och fick hålla på en god stund för att få bra bilder då hen ligger med huvudet lågt ner och ryggen utåt så ryggraden kastade en skugga precis över hjärtat hela tiden. Men till sist hade de sett allt de ville och allt såg fint ut. Det är nog bästa känslan att få bra nyheter på de här besöken. Idag hade jag sen igen tid till rådgivningen och hon konstaterade också att hen verkligen måste ligga lågt för sf måttet hade bara ökat 1cm på fyra veckor. Nå bra att någon förstår att ligga i startgroparna för Adde var aldrig riktigt där innan det var dags. Sen tog jag ännu influenssa vaccinet. Jag har funderat av och an på det så länge. Jag har aldrig tagit det förut, och hade inte tänkt göra det nu heller. Men eftersom det ska föra över ett skydd också till babyn och det ändå är mitt i vintern och flunssa tider när hen föds så tänkte jag ändå till sist att det kanske är bäst. Att sånt, lite uppdateringar härifrån. Nu ska jag söka hem Adde och se hur roligt de har haft det idag med Mamma Mu och Kråkan teater. Imorgon ska han sen vara hemma med mig, och måndag likaså och jag undrar vad tusan vi ska hitta på att göra för att inte ta livet av varandra här. Vädret är ju så muntert också. Suck. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

8 reaktioner till “Goda nyheter”

  1. Vad roligt att Adde också var på MammaMu! Det var Winston med NalkeGruppisen också. (Var var den) 😱?
    Jag hinner ju typ bara en gång till dagis i veckan efter honom så jag e lite out!

Kommentera

