Färdigt!

Kan ni förstå att vi fick Addes rum färdigt igår?! Idag har jag städat och släpat dit alla hans saker. Ännu ska en hylla där lackas och så ska vi till Ikea efter korgar till klädskåpen, så skåpen står tomma ännu. Ja och så är gardinerna bara tillfälliga, jag råkar veta att julgubben ska hämta nya. Jag var väldigt ivrig att söka hem honom från dagis och visa rummet. Så var hans första reaktion att bli arg, varför var alla hans saker där, vad hade jag gjort, han ville inte ha något rum. Jaha tänkte jag så lyckat. Efter en stund mjuknade han ändå. Han ville ha sin fåtölj dit ännu så att han kunde sitta och läsa. Sen kunde han vara där. Nu på kvällen var han så ivrig att han tänkte gå och sova redan 19 men vi fick honom stoppad. Nu är han ändå där och jag väntar med spänning om han ska somna och hur natten går. Och hur jag ska sova! Vet ni hur tomt det är där bredvid min säng när han har sovit där nu i 3,5 år. Som tur så får vi snart söka ner spjälsängen från vinden och ställa den där igen så jag behöver inte ha det tomt så länge. Men tills dess så ska jag passa på att njuta av att kunna läsa i sängen. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

5 thoughts on “Färdigt!”

    1. Jo o så skönt!! Nu väntar jag bara på att vi ska hinna till Ikea så jag får börja ösa in alla hans kläder i skåpen, och sen kan börja ta fram pyttekläderna i skötbordet 😍

Kommentera

