Den här längtan

Den längtan jag känner efter vår lilla bebis växer sig verkligen starkare för varje dag som går. Bekanta till oss har fått sina små liv, andra i mina mammagrupper på fb börjar få sina nu. Det här späder på min längtan så otroligt mycket. Och nu vågar jag också låta mig längta. Tänk att få hålla den här lilla sprattlisen i famnen. Jag långtar efter det där ögonblicket då jag får en varm och kladdig liten krabat upp på mitt bröst. Det är nog lite en målbild för mig. Jag fick aldrig känna det med Alma och nu kan jag inte tänka på annat än att få det. Om sju veckor är jag i vecka 39+4 och det tycker jag är en perfekt dag att födas på, längre vill jag helst inte vänta för det känns redan nu som om jag när som helst spricker av den här längtan. Undrar hur hen ser ut, antagligen lika som sina syskon som liknade varandra så otroligt som nyfödda, Alma hade bara mörkare hår. Aah snart snart är den här evighets långa väntan över. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

3 reaktioner till “Den här längtan”

Kommentera

