Lite sömn och mycket granar

Fredag igen! Den här veckan har gått så sjukt fort! Men jag har också haft program varje dag. Något jag lite ångrar nu, jag behöver verkligen en dag då jag bara är. Så nästa vecka tänker jag ta det lugnt och inte planera så mycket. Kanske någon vill komma hit? Adde är så ivrig att visa sitt nya rum till alla. Han har sovit som en kung där, inga problem överhuvudtaget. Han somnar lika som vanligt på kvällen och också när han ska upp på wc på natten så går det hur bra som helst, jag som hade tänkt att han då kanske skulle bli olycklig. Första natten sov jag själv som en kratta, var vaken hela tiden och lyssnade och snurrade i sängen. Inatt sov jag betydligt bättre men så vaknade han redan 6 imorse och då hade jag nog gärna sovit vidare. Så ganska trött är jag nog hela tiden. Igår satt jag hos Sandra och gäspade ett par timmar. Väldigt piggt sällskap men roligt att kunna umgås ändå. Idag har vi sen hemmadag med Adde och det mesta har handlat om julgranar idag faktiskt. Vi började med att pynta min gamla plastgran till hans rum. Alla snygga färgade lampor fungerade t.o.m. till den. Sen var vi ute och spanade efter en julgran och jag tror att vi hittade den perfekta. Efter det fick jag honom att sova hemma på dagen, något som inte brukar hända längre. Sen kom mamma och pappa hit med en matta åt honom och en utegran så nu har jag äntligen lite jullampor också ute. Imorgon tänkte vi bjuda dem på mat för allt som de har hjälpt oss med på sistone. Hoppas verkligen att de vet hur mycket vi uppskattar dem. Det är sällan någon annars har tid att hjälpa till med något här tycker jag. Nu blir det en lugn kväll. Lite mat i magen och eld i spisen, låter ganska bra tycker jag. 

  

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

4 reaktioner till “Lite sömn och mycket granar”

    1. Jo verkligen! Särskilt då man vet hur de flesta tyvärr är, duger bara då de själva behöver hjälp. Månne vi hinner ses ännu före julen? Kvällarna (o dagarna) bara flyger iväg nu 😁

Kommentera

