Det går bra nu

Helgen kom och gick igen. Vi bjöd mina föräldrar på mat på lördagen och så där övrigt så gjorde inte jag så mycket. Pojkarna jobbade med lite bilar som vanligt och jag försökte ta det lugnt. Jag har börjat sova ganska dåligt nu och när jag är trött har jag verkligen världens kortaste nerver och det är inte roligt. Fast jag sen har tid att sova på dagen så får jag ändå inte ro då heller. Nå nu har jag en bra natt i bagaget och idag har varit en helt bra dag, hoppas på sömn inatt också så det fortsätter. Vi började med lucia i dagis imorse. Efter det kom jag hem och började tvätta babykläder. Helt plötsligt igår fick jag lite panik och tänkte att jag måste ha kläderna färdiga, tänk om hen ändå skulle komma tidigare. Jag tvivlar på det men det känns ändå bra att vara lite förberedd. Och det är ju så mysigt att tvätta de där pyttesmå kläderna. Nu fick jag dessutom en bra överblick av vad vi har för kläder och om det ännu finns något vi behöver. Sen har jag ännu hunnit med att lacka hyllan i Addes rum ett varv. Något som jag nog svor över några gånger, varför ska jag vara så envis och vilja göra allt själv. Och varför skulle jag dessutom elda först i spisen bredvid hyllan så att jag sen höll på att förgås där. Nå jag fick den lackad åtminstone och borde orka göra det ett varv till imorgon så skulle det vara färdigt sen. Efter allt det här så hann jag bara lägga mig på soffan så meddelar Ben att han slutar jobbet att nu far vi till Ikea efter korgsystemen till Addes klädskåp. Så nu har vi det också fixat! En del byggde vi ihop redan ikväll när vi var så ivriga men resten lagar vi imorgon och lägger in dem i skåpen. Så skönt det ska bli att få alla hans kläder in på ett ställe. Det här betyder att imorgon borde de sista grejerna vara fixade i hans rum. Perfekt till jul. Sen i januari får vi ta tag i följande lilla persons säng och grejer. Jag måste nästan säga att det går ganska bra här just nu. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 thoughts on “Det går bra nu”

Kommentera

