Tomt

Det är just vad det är i mitt huvud just nu, tomt. Eller det känns som om det är full kaos men ändå tomt. Alla vet ju vilken dag som är på väg för oss nästa vecka. Den här veckan har jag hållt mig upptagen alla dagar, jag har grejat lite för mycket också vissa dagar och sen fått sota för det med en massa sammandragningar igen. Det var en tid sen jag hade så mycket som jag nu haft. Jag tror att mycket ligger i psykisk stress också när det gäller sammandragningarna. Är jag lugn i sinnet så kan jag klara mig bra, men sen blir det så här. Jag har svårt att få sömn på kvällarna och på nätterna när jag vaknar, och sen känner jag mig lite som en zombie hela dagarna. Och så är ju vädret mörkt och grått igen, vem skulle vakna då? Men jag vet att det är så här nu och det är bara att bita ihop. Om en vecka är vi förbi den där dagen redan och det känns kanske lite bättre. Jag ser faktiskt fram emot julen, kanske mest för att jag vill få en bra jul igen med fina minnen. Fram tills dess får jag försöka hålla mig upptagen bara, ta in granen, städa, handla och sånt där. Men nog är det svårt att distrahera sig själv, ifjol var vi ju också lyckligt ovetande den här tiden. Ja det är bara skit med allt! Men snart har vi tagit oss igenom det här första året och allt som har med det att göra. 

Publicerat av

kaaarins

Karin heter jag, 28 år och bor i Snappertuna i ett gammalt egnahemshus som är ett evigt pågående renoveringsobjekt. Jag jobbar som bokförare och bloggar om min vardag, mycket om småbarnslivet med barnen födda 07/12 och 01/16 och vår lilla ängel 12/14.

2 reaktioner till “Tomt”

Kommentera

